جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۵۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 9981
  • نخستین هتل کپسولی ایران به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی رونمایی شد
    نخستین هتل کپسولی ایران به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی رونمایی شد

    نخستین هتل کپسولی ایران به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی رونمایی شد

    به گزارش برزن نیوز و به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این هتل‌های کپسولی که نخستین نمونه از این نوع اقامت‌گاه‌ها در ایران هستند، امروز شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری معاون گردشگری کشور، حسین اربابی مدیرعامل و هادی سجادی راد مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و جمعی از مدیران و روسای مربوطه به بهره‌برداری رسید.

    دکتر علی‌اصغر مونسان در این مراسم گفت: این یک خبر و اتفاق خوب است، استفاده از این مدل محل‌های اقامتی، می‌تواند به‌عنوان شکل جدیدی از اقامتگاه‌ها در حوزه گردشگری استفاده شود.

    وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه، افزود: یکی از مزایای این هتل‌ها، این است که باعث تحول و رونق در زمینه اکو کمپ‌ها خواهد شد چراکه به‌عنوان یک محل اقامتی مناسب و به‌صرفه می‌تواند در اماکنی مانند کمپ‌های مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.

    حسین اربابی همچنین در مراسم رونمایی از این هتل‌ها، گفت: طرح راه‌اندازی هتل‌های کپسولی کوچک و کم‌جا در پایانه‌های مسافربری کشورمان از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پیشنهاد و پس از بررسی کلیه جوانب، نمونه‌های آن خریداری و در ساختمان وزارتخانه گردشگری نصب و با استقبال دکتر مونسان مواجه شد.

    این هتل‌ها که پیش از این در برخی کشورهای دنیا مورد استفاده بوده است، پس از بومی سازی در داخل کشور تولید و در برخی اماکن مرتبط با گردشگری از جمله مناطق بومگردی، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و … نصب و با هزینه‌های کم در اختیار گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

    ایجاد تنوع در اقامتگاه‌ها با توجه به صرفه اقتصادی، رعایت مقررات زیست محیطی و … از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح است.

    سیستم اطفای حریق، تهویه هوای مطبوع، گاو صندوق، نورپردازی با امکان کنترل شدت نور، تلویزیون، رایانه و هدفون را از جمله امکانات موجود در این کپسول‌های اقامتی است.

    مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خاطرنشان کرد: در فاز نخست این طرح، ۲۰۰ دستگاه هتل‌ کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی خواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    شهر جدید خلیج فارس؛ آری یا خیر؟

    شهر جدید خلیج فارس؛ آری یا خیر؟

    تغییرات ایجاد شده مانند ساخت شهر جدید خلیج فارس لزوما کشور را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند و حتی می‌تواند دست‌آوردهای حاصل از ظرفیت‌های طبیعی سواحل جنوبی برای حرکت‌های بعد را هم تباه کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *