شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۵۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 4570
  • کارگران دارای بیمه تامین اجتماعی صاحبخانه می‌شوند
    کارگران دارای بیمه تامین اجتماعی صاحبخانه می‌شوند

    وجود واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی یعنی اختلاس

    برزن نیوز: این روزها در اخبار میبینیم که وزارت راه و شهرسازی اعلام  کرده که در کشور ۹۸۰۰۰واحد مسکونی مسکن مهر فاقد متقاضی وجود دارد. سوالی در این خصوص پیش می آید:

    اولا هر کس که با سیستم مسکن مهر آشنا باشد این است می داند که این واحدها براساس درخواست متقاضی می بایست ساخته می شد یعنی اینکه متقاضیان ابتدا می بایست در سامانه ویژه وزارت تعاون ثبت نام کرده و در صورت داشتن شرایط در قالب تعاونی های تشکیل داده شده ساماندهی می شدند و با دادن مبالغی زمین تخصیص پیدا کرده و سپس به بانکها معرفی جهت عقد قرار داد و گرفتن تسهیلات ساخت حالا چطور امکان داره این وسط ۹۸۰۰۰واحد بدون متقاضی وجود داشته باشد،یعنی این وسط تعاونی های بدون داشتن مدارک متقاضی و دریافت پیش پرداخت های متقاضی در بانکها تشکیل پرونده داده و اقدام به گرفتن تسهیلات کرده اند انهم بانکها که برای دادن تسهیلات میبایست حتما مدارک شناسایی افراد را برابر اصل دریافت کنند و تضمین لازم بگیرند.
    ۹۸۰۰۰تسهیلات ۲۵ میلیون تومن یا ۴۰ میلیون تومنی
    که می شود رقمی در حدود ۲۴۰۰میلیارد تومن تا ۴۰۰۰۰میلیارد تومن منهای مبالغ اولیه
    که حداقل ۱۰میلیارد تومن واریزی به حساب وزارت تعاون و ۱۰۰۰میلیارد تومنی دریافتی از متقاضیان.
    آقای وزیر کدام تعاونی ها چنین خبطی کرده اند آیا این اسمش اختلاس نیست که افرادی با پول مردم و امتیازات بانکی چنین رانتی ایجاد کرده اند!
    این عمل آنها موجب کند شدن روند ساخت واحدها و اتلاف سرمایه آنها نیز شده که مدیران این تعاونی ها با پول اعضا برای خود واحدهای بدون متقاضی ایجاد کرده اند که با گذشت زمان و تورم حاصله هر کدام از این واحدها چند برابر هزینه ساخت اولیه ارزش دارد با پول مردم !!
    لطفا رسیدگی شده و با خاطیان برخورد کنید.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *