سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 12250
  • ورود صنعت بیمه به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن
    ورود صنعت بیمه به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن

    ورود صنعت بیمه به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن

    به گزارش برزن نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان، جزئیات تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی با بیمه البرز به منظور بیمه ساختمانی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با شرکت بیمه البرز با هدف ورود صنعت بیمه به صنعت ساختمان به منظور ایجاد کیفیت در ساختمان‌ها به امضا رسید.

    معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: این تفاهم‌نامه با این هدف به امضا رسید تا متقاضیان نسبت به کیفیت واحدهای مسکن ملی، اطمینان داشته باشند و بدانند که واحدهایشان تا چند سال از نظر کیفی، بیمه شده است. در عین حال، این اطمینان برای متقاضیان ایجاد شود که هزینه‌های احتمالی بعدی برای آنها وجود ندارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نظارت مضاعف شرکت بیمه البرز در پروژه‌های ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن، در خصوص روند انتخاب شرکت بیمه‌گر، توضیح داد: با استعلام گسترده و مذاکرات نزدیک به ۸ ماه، شرکت بیمه البرز برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بیمه پروژه‌های ساختمانی مسکن ملی، انتخاب شد. شرکت بیمه البرز با عدد نیم در هزار قیمت تمام شده برای رفع عیوب اساسی و پنهان طرح اقدام ملی مسکن در همکاری با معاونت مسکن و ساختمان اقدام به بیمه واحدهای مسکن ملی خواهد کرد.

    وی خدمات بیمه‌ای واحدهای مسکن ملی را شامل عیوب سازه‌ای، نما، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، عایق، آسانسور و چنانچه متقاضی متمایل باشد با تخفیف‌های ویژه شامل بیمه‌های زلزله و آتش‌سوزی، برشمرد.

    محمودزاده گفت: یکی از محاسن شرکت بیمه البرز این است که متقاضیان در بیمه واحدهای ساختمانی خود ۳۰ درصد را به شکل نقد و مابقی را در اقساط ۳۶ ماهه پرداخت خواهند کرد که این اتفاق بزرگی در ارتقای کیفیت صنعت ساختمان و اطمینان متقاضیان و بهره برداران برای آینده این واحدهاست.

    وی تاکید کرد: یکی از نکات مهمی که از این تفاهم‌نامه و شروع این اقدام می‌توان انتظار داشت، این است که این ادبیات در صنعت ساختمان جا بیفتد که در کل کشور علاوه بر پروژه‌های حمایتی که دنبال می‌شوند، کلیه پروژه‌های ساختمانی به مرور وارد چرخه بیمه شده و بهره‌بردار و خریداران این واحدها بتوانند نسبت به کیفیت این واحدها، اطمینان‌خاطر داشته باشند.



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *