جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 10946
  • پرکردن دخل پایتخت با درآمد ناپایدار / بررسی ادعای تراکم فروشی نداریم
    پس از چهار دهه درآمد شهرداری‌ها قانون شد؛ پایان کابوس شهرفروشی

    پیشنهاد هایی برای تحقق درآمد های شهرداری

    آقای مجید فراهانی در جلسه شورای شهر افزود: تاکنون ۶۰ درصد بودجه محقق شده است و قطعا پروژه‌های در حال تکمیل با همین روال به سرانجام نمی‌رسد و با ادامه این روند تا انتهای سال نمی‌توانیم پروژه جدیدی در شهر تهران به سرانجام برسانیم.
    فراهانی با ارائه پیشنهاداتی تصریح کرد: اولین اقدام، سیاستگذاری مبتنی بر تشویق و تسهیل در بخش شهرسازی است.
    رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد تشویق و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.
    فراهانی در ادامه با بیان راه حل دیگر برای خروج از بحران مالی شهرداری گفت: تامین منابع و مصارف غیر نقد شهرداری تهران از دیگر موارد است. مشکل اساسی ما در بخش غیر نقد است بدین ترتیب می‌توان عنوان کرد که درآمد نقد انحراف ندارد و مشکل اصلی بحث غیر نقد است.
    وی با اشاره به راه حل سوم برای خروج از مشکلات فعلی مالی در شهرداری تهران بیان کرد: بار‌ها گفته ایم که در کنار گزارش مالی، جلب مشارکت بخش خصوصی و بررسی مشکلات این حوزه را باید در دستور کار قرار دهیم. حل مشکلات سرمایه گذاری باید بحث شود و حلقه مفقوده است.
    او گفت: توجه به مدیریت و کاهش هزینه باید مورد توجه قرار گیرد. از خرداد ماه به دنبال دستورالعمل شهرداری برای کاهش هزینه‌ها هستیم.
    به گفته فراهانی اگر این چهار راهکار را در دستور کار داشته باشیم می‌توانیم بودجه مصوب را تا انتهای سال به ثمر برسانیم.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *