شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 3862
  • موانع اقتصادی موجب توقف جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شد
    موانع اقتصادی موجب توقف جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شد

    یک ریال هم سرمایه گذاری در بافت فرسوده نشده است

    محسن هاشمی در حاشیه هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره الزام شهرداری به ارائه لایحه اولویت اجرای طرح بلوکی بافت فرسوده اظهار داشت: زمانی که آقای شریفی به عنوان کاندیدای شهرداری مطرح شده بودند درباره بافت فرسوده و نوسازی آن از واژه کف‌بری استفاده می‌کردند.

    وی افزود: برای احیای بافت فرسوده از روش‌های مختلف استفاده شده است که تاکنون نتوانسته‌ایم در این خصوص اقدام مؤثری انجام دهیم.

    رئیس شورای شهر تهران گفت: در احیای بافت فرسوده صدها مصوبه، طرح، لایحه و قانون نوشته‌ایم پس چرا به درستی اجرایی نشده است؟

    هاشمی خاطرنشان کرد: چگونه باغات را در هنگام سرمایه‌گذاری نابود کرده‌ایم چون درآمد از آن محل کسب می‌شد باغات شهر را از بین بردیم ولی یک ریال هم در بافت فرسوده سرمایه‌گذاری نشدند.

    وی اظهار داشت: طرحی که آقای میرلوحی برای احیای بلوکی بافت فرسوده آورده‌اند شهرداری تهران را ملزم می‌کند که روشی را مطرح کند که می‌توانید نسبت به احیای بافت فرسوده اقدام کنید.

    رئیس شورای شهر تهران در پایان پیشنهاد داد: این طرح مجددا به کمیسیون مربوطه برای بررسی بیشتر بازگردد که اعضای شورا نیز به آن رای دادند.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *