شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۳۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 20872
  • حمل و نقل در سال 1401؛ از کاهش سهم حمل و نقل ریلی بار تا افزایش تلفات حوادث رانندگی

    حمل و نقل در سال ۱۴۰۱؛ از کاهش سهم حمل و نقل ریلی بار تا افزایش تلفات حوادث رانندگی

    بررسی بخش حمل و نقل ریلی در این کتابچه نیز نشان می دهد: سهم بخش حمل و نقل ریلی در جابجایی بار در سال ۱۴۰۱  تنها ۸ درصد بوده است. در همین سال بخش حمل و نقل جاده ای سهم ۹۲ درصدی از جابجایی بار را به خود اختصاص داده است.

    در بخش ترانزیت کالا نیز، سهم بخش حمل و نقل ریلی در ترانزیت کالا ۱۳ درصد و سهم بخش جاده ای ۸۷ درصد بوده است. در جابجایی مسافر نیز، حمل و نقل ریلی تنها ۱۷ درصد از سهم جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده و این در حالی است که بخش حمل و نقل جاده ای ۷۲.۴ درصد از جابجایی مسافر را به عهده داشته است. سهم بخش حمل و نقل هوایی در جابجایی مسافر نیز ۱۰.۶ درصد بوده است.

    در این کتابچه و بخش مربوط عملکرد به حمل و نقل هوایی آمده است: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۱۴۰۰) به میزان ۹ درصد کاهش داشته است.

    همچنین تعداد نشست و برخاست در پروازهای بین المللی نسبت به سال قبل از آن ۶۴ درصد افزایش داشته است. در این مدت همچنین اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

    اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین المللی نیز در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۹ درصد افزایش داشته است.

    همچنین مقایسه عملکرد سال ۱۴۰۱ شاخص های بخش حمل و نقل هوایی با بهترین عملکرد ثبت شده در ۱۰ سال گذشته نشان می دهد در سال ۱۴۰۱ تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی نسبت به سال بهترین رکورد ( سال ۱۳۹۶)  ۲۵ درصد کاهش عملکرد داشته است.

    مقایسه عملکرد سال ۱۴۰۱ شاخص های بخش حمل و نقل هوایی با بهترین رکورد ثبت شده طی ۱۰ سال گذشته، نشان می دهد در سال ۱۴۰۱ تعداد نشست و برخاست در پروازهای  بین المللی نیز نسبت به بهترین سال رکورد ( سال ۱۳۹۳ ) به میزان ۲۱ درصد کاهش عملکرد داشته است.

    همچنین مقایسه عملکرد سال ۱۴۰۱ شاخص های بخش حمل و نقل هوایی با بهترین رکورد ثبت شده طی ۱۰ سال گذشته، نشان می دهد در سال ۱۴۰۱ اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی نسبت به بهترین سال رکورد ( سال ۱۳۹۶ ) ۲۸ درصد کاهش عملکرد داشته است.

    در سال ۱۴۰۱ اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین المللی نیز نسبت به بهترین سال رکورد ( سال ۱۳۹۳ ) ۳۷ درصد کاهش عملکرد داشته است.

    بررسی بخش حمل و نقل ریلی در این کتابچه نیز نشان می دهد: سهم بخش حمل و نقل ریلی در جابجایی بار در سال ۱۴۰۱  تنها ۸ درصد بوده است. در همین سال بخش حمل و نقل جاده ای سهم ۹۲ درصدی از جابجایی بار را به خود اختصاص داده است.

    در بخش ترانزیت کالا نیز، سهم بخش حمل و نقل ریلی در ترانزیت کالا ۱۳ درصد و سهم بخش جاده ای ۸۷ درصد بوده است. در جابجایی مسافر نیز، حمل و نقل ریلی تنها ۱۷ درصد از سهم جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده و این در حالی است که بخش حمل و نقل جاده ای ۷۲.۴ درصد از جابجایی مسافر را به عهده داشته است. سهم بخش حمل و نقل هوایی در جابجایی مسافر نیز ۱۰.۶ درصد بوده است.

    بررسی بخش مربوط به حمل و نقل جاده ای این کتابچه نیز نشان می دهد: تعداد تلفات حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۵ درصد افزایش یافت. بر این اساس تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۷ هزار و ۷۴۵ نفر رسید. این درحالی است که تعداد متوفیان حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۱۵ هزار و ۴۴۰ نفر بود که این عدد نشان دهنده افزایش ۱۵ درصدی تلفات حوادث رانندگی است. همچنین در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۴۱ هزار و ۱۱۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، ۲۹۲ هزار و ۸۳۷ نفر بوده که این عدد نیز بیانگر افزایش ۱۶ درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی است.

    این کتابچه از اینجا قابل دریافت است.



    مطلب پیشنهادی

    ‌احداث تصفیه‌خانه‌های محلی؛ راهکاری برای مدیریت بهینه منابع آبی در سطح شیراز

    ‌احداث تصفیه‌خانه‌های محلی؛ راهکاری برای مدیریت بهینه منابع آبی در سطح شیراز

    رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، اجرای تصفیه‌خانه‌های محلی را راهبردی برای مدیریت بهینه منابع آب در این کلان‌شهر دانست.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *