چهارشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۵:۴۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 20872
  • حمل و نقل در سال 1401؛ از کاهش سهم حمل و نقل ریلی بار تا افزایش تلفات حوادث رانندگی

    حمل و نقل در سال ۱۴۰۱؛ از کاهش سهم حمل و نقل ریلی بار تا افزایش تلفات حوادث رانندگی

    بررسی بخش حمل و نقل ریلی در این کتابچه نیز نشان می دهد: سهم بخش حمل و نقل ریلی در جابجایی بار در سال ۱۴۰۱  تنها ۸ درصد بوده است. در همین سال بخش حمل و نقل جاده ای سهم ۹۲ درصدی از جابجایی بار را به خود اختصاص داده است.

    در بخش ترانزیت کالا نیز، سهم بخش حمل و نقل ریلی در ترانزیت کالا ۱۳ درصد و سهم بخش جاده ای ۸۷ درصد بوده است. در جابجایی مسافر نیز، حمل و نقل ریلی تنها ۱۷ درصد از سهم جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده و این در حالی است که بخش حمل و نقل جاده ای ۷۲.۴ درصد از جابجایی مسافر را به عهده داشته است. سهم بخش حمل و نقل هوایی در جابجایی مسافر نیز ۱۰.۶ درصد بوده است.

    در این کتابچه و بخش مربوط عملکرد به حمل و نقل هوایی آمده است: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۱۴۰۰) به میزان ۹ درصد کاهش داشته است.

    همچنین تعداد نشست و برخاست در پروازهای بین المللی نسبت به سال قبل از آن ۶۴ درصد افزایش داشته است. در این مدت همچنین اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

    اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین المللی نیز در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۹ درصد افزایش داشته است.

    همچنین مقایسه عملکرد سال ۱۴۰۱ شاخص های بخش حمل و نقل هوایی با بهترین عملکرد ثبت شده در ۱۰ سال گذشته نشان می دهد در سال ۱۴۰۱ تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی نسبت به سال بهترین رکورد ( سال ۱۳۹۶)  ۲۵ درصد کاهش عملکرد داشته است.

    مقایسه عملکرد سال ۱۴۰۱ شاخص های بخش حمل و نقل هوایی با بهترین رکورد ثبت شده طی ۱۰ سال گذشته، نشان می دهد در سال ۱۴۰۱ تعداد نشست و برخاست در پروازهای  بین المللی نیز نسبت به بهترین سال رکورد ( سال ۱۳۹۳ ) به میزان ۲۱ درصد کاهش عملکرد داشته است.

    همچنین مقایسه عملکرد سال ۱۴۰۱ شاخص های بخش حمل و نقل هوایی با بهترین رکورد ثبت شده طی ۱۰ سال گذشته، نشان می دهد در سال ۱۴۰۱ اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی نسبت به بهترین سال رکورد ( سال ۱۳۹۶ ) ۲۸ درصد کاهش عملکرد داشته است.

    در سال ۱۴۰۱ اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین المللی نیز نسبت به بهترین سال رکورد ( سال ۱۳۹۳ ) ۳۷ درصد کاهش عملکرد داشته است.

    بررسی بخش حمل و نقل ریلی در این کتابچه نیز نشان می دهد: سهم بخش حمل و نقل ریلی در جابجایی بار در سال ۱۴۰۱  تنها ۸ درصد بوده است. در همین سال بخش حمل و نقل جاده ای سهم ۹۲ درصدی از جابجایی بار را به خود اختصاص داده است.

    در بخش ترانزیت کالا نیز، سهم بخش حمل و نقل ریلی در ترانزیت کالا ۱۳ درصد و سهم بخش جاده ای ۸۷ درصد بوده است. در جابجایی مسافر نیز، حمل و نقل ریلی تنها ۱۷ درصد از سهم جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده و این در حالی است که بخش حمل و نقل جاده ای ۷۲.۴ درصد از جابجایی مسافر را به عهده داشته است. سهم بخش حمل و نقل هوایی در جابجایی مسافر نیز ۱۰.۶ درصد بوده است.

    بررسی بخش مربوط به حمل و نقل جاده ای این کتابچه نیز نشان می دهد: تعداد تلفات حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۵ درصد افزایش یافت. بر این اساس تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۷ هزار و ۷۴۵ نفر رسید. این درحالی است که تعداد متوفیان حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۱۵ هزار و ۴۴۰ نفر بود که این عدد نشان دهنده افزایش ۱۵ درصدی تلفات حوادث رانندگی است. همچنین در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۴۱ هزار و ۱۱۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، ۲۹۲ هزار و ۸۳۷ نفر بوده که این عدد نیز بیانگر افزایش ۱۶ درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی است.

    این کتابچه از اینجا قابل دریافت است.



    مطلب پیشنهادی

    مقامات چک، سال‌ها می‌خواستند سدی برای محافظت از رودخانه کلاباوا جنوب پراگ بسازند، این سد مشکلات بسیاری را حل می‌کرد اما به دلیل مشکلات مالی و بوروکراتیک از سال ۲۰۱۸ متوقف شد. اکنون پس از سال‌ها بعد، در عین ناباوری سگ‌های آبی این پروژه را در دست گرفتند و تقریبا یک شبه کار را تکمیل کردند. خبرهای مرتبط «شیطان سیاه» روی آب آمد /فیلم خرس قطبی سفید نیست! خبر بد برای آن‌ها که از عنکبوت و زامبی می‌ترسند / عنکبوت ترسناک زامبی پیدا شد سگ‌های آبی قهرمانان دوست‌داشتنی محیط زیست سگ‌های آبی از ماهرترین مهندسان طبیعت هستند. آنها می توانند سدهای عظیمی را با استفاده از شاخه ها، گل و سنگ بسازند تا جریان آب را کند کنند یا باعث تغییر مسیر آن‌ها شوند. این سازه ها حوضچه هایی را ایجاد می کنند که از آنها در برابر شکارچیان محافظت می کند و دسترسی آسان به غذا را فراهم می کند. این حیوانات با تغییر محیط زیست خود، به ایجاد تالاب‌هایی کمک می‌کنند که از تنوع غنی حیات گیاهی و جانوری پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، سدهایی که آنها می‌سازند می تواند کیفیت آب را بهبود بخشد، فرسایش را کاهش دهد و حتی اثرات خشکسالی و سیل را کمتر کند. به خاطر مزایایی که آن‌ها ایجاد می‌کنند، اغلب به‌عنوان قهرمان‌های زیست‌محیطی مورد ستایش قرار می‌گیرند، چراکه بیشتر گونه‌های زیستگاهشان از این کار آن‌ها سود می‌برند. در مورد این سد هم گویا این سگ‌های آبی به صورت خانوادگی بیش از حد به این منطقه مهاجرت کردند؛ منطقه‌ای که محافظان و مسئولان مدت‌ها می خواستند سدهای کوچکی بسازند تا منطقه را غرقاب کنند و آن را به تالاب تبدیل کنند. سگ‌های آبی حداقل چهار سد ساخته‌اند؛ آن‌ها این سدها را روی یک خندق کنارگذر ساختند که در اصل توسط سربازان برای تخلیه یک پایگاه نظامی حفاری شده بود. آنچه در گذشته ایجاد کرده بودند، تأثیر منفی زیست محیطی داشت، اما سدهای ساخته شده توسط سگ‌های آبی، بیش از حد به بازسازی این منطقه کمک کرد و موجب تبدیل آن به یک تالاب غنی شد. سگ‌های آبی، یک سد ۱.۲ میلیون دلاری ساختند طبیعت بار دیگر زنده شد بوهومیل فیشر، از آژانس حفاظت از طبیعت جمهوری چک بر این باور است که طبیعت مسیر خود را طی کرده است و این سگ‌های آبی شرایط لازم برای منطقه را یک شبه تغییر داده‌اند. گویا پس انداز تخمینی مقامات چک برای این پروژه حدود ۱.۲ میلیون دلار بود و اکنون می‌توانند با استفاده از آن، این منطقه را به یک مکان طبیعی با پتانسیل گردشگری در جنوب پراگ، پایتخت چک تبدیل کنند. سگ‌های آبی، یک سد ۱.۲ میلیون دلاری ساختند این اولین باری نیست که سگ‌های آبی چنین شگفتی‌هایی ایجاد می‌کنند. در انگلستان، گروهی از سگ‌های آبی که به‌طور مرموزی به یک منطقه رفته بودند، پس از اثبات مزایای زیست‌محیطی خود در آن منطقه، ثابت کردند که لیاقت محافظت شدن را دارند. اکنون، بریتانیا نیز به دنبال ایجاد چندین پروژه برای ایجاد چنین اکوسیستمی است. جمعیت بیش از حد سگ‌های آبی در جمهوری چک در حال حاضر حدود ۱۵۰۰۰ تخمین زده می شود. البته آن‌ها علیرغم کار خوبشان، منتقدانی هم دارند، کشاورزانی که گاهی از قطع درختان شاکی هستند از آن‌ها ناراضی‌اند. اما در این مورد، در اطراف سایت هیچ گونه زمین کشاورزی وجود ندارد. به گفته فیشر به نظر نمی‌رسد که حتی در ده سال آینده سگ‌های آبی چنین مشکلی به وجود بیاورند. سگ‌های آبی، یک سد ۱.۲ میلیون دلاری ساختند

    سگ‌های آبی قبل از مهندسان دست بکار شدند، یک سد ۱.۲ میلیون دلاری ساختند

    مقامات چک، سال‌ها می‌خواستند سدی برای محافظت از رودخانه کلاباوا جنوب پراگ بسازند، این سد …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *