شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 20971
  • قرادادن بی‌موقع زباله‌ها خارج از منزل «زباله‌گردی» را افزایش می‌دهد
    همراهی دادستانی برای جمع‌آوری شبکه پنهان زباله‌گردی در پایتخت

    قرادادن بی‌موقع زباله‌ها خارج از منزل «زباله‌گردی» را افزایش می‌دهد

    غلامرضا ساکتی با تاکید بر لزوم توجه به زمان قراردادن پسماندها خارج از منزل اظهار کرد: از شهروندان تقاضا می‌کنم نوبت تحویل پسماند در زمان مقرر را رعایت کنند، چراکه یکی از علت‌های افزایش جمعیت موش‌ها در شهر این است که بعضی شهروندانی که محل سکونت آن‌ها نزدیک به گذر اصلی است، کیسه‌های زباله خود را بدون نوبت و هر شب سر خیابان رها می‌کنند و علاوه‌بر آسیب‌های بصری، حمل‌ونقل و آلودگی، زنجیره غذایی برای موجودات موذی ایجاد می‌کنند.

    وی افزود: قرار دادن زباله خارج از نوبت سر کوچه‌ها و معابر شهر، چهره زیبای شهرها را مخدوش می‌کند و بستر زباله‌گردی را افزایش می‌دهد، بنابراین شهروندان باید زمان بیرون گذاشتن زباله را رعایت کنند.

    مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان پیرامون آسیب‌های زباله‌گردی تصریح کرد: زباله‌گردی پدیده نامطلوبی است که آسیب‌های بهداشتی بسیاری را به‌همراه دارد، چراکه زباله‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی و غیربهداشتی به مواد اولیه تبدیل می‌شود و بعضی موارد آن در سفره غذایی مردم قرار می‌گیرد.

    ساکتی ادامه داد: یکی دیگر از آسیب‌های تحویل بدون نوبت زباله، سوءاستفاده از کودکان کار است، ضمن اینکه زنجیره غلط اقتصادی خلاف موجب می‌شود مهاجرت اتباع خارجی به حواشی شهر را داشته باشیم که به تفکیک غیرمجاز منجر می‌شود، همچنین این موضوع به‌دلیل انباشت زباله‌ها به توسعه انبارهای خلاف نیز کمک شایانی می‌کند.

    وی خاطر نشان کرد: بخشی از آلودگی هوا نیز به‌دلیل افزایش کارگاه‌های غیرمجازی است که در شرق، شمال و غرب اصفهان وجود دارد، چراکه چرخه تبدیل زباله آن‌ها بدون‌مجوز و غیربهداشتی است، ضمن اینکه آسیب‌های ناشی از رعایت نکردن نوبت تحویل زباله به آب‌، هوا، فرهنگ و مسائل اجتماعی نیز نفوذ پیدا می‌کند.



    مطلب پیشنهادی

    ‌احداث تصفیه‌خانه‌های محلی؛ راهکاری برای مدیریت بهینه منابع آبی در سطح شیراز

    ‌احداث تصفیه‌خانه‌های محلی؛ راهکاری برای مدیریت بهینه منابع آبی در سطح شیراز

    رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، اجرای تصفیه‌خانه‌های محلی را راهبردی برای مدیریت بهینه منابع آب در این کلان‌شهر دانست.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *