پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۳۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 2359
  • استانداری
    استانداری

    اخطار استانداری تهران به شهرداری‌ها/ از مهندسان شهرساز در طرح‌هایتان استفاده کنید

    استانداری تهران در نامه‌ای به برخی شهرداران شهرهای تابعه این استان، ضمن تذکر به آنها، خواستار استفاده از خدمات مهندسان شهرساز در تهیه انواع طرح‌های شهرسازی، شد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی برزن‌نیوز، «حسن کریمی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در نامه‌ای خطاب به برخی شهرداران شهرهای تابعه این استان، از عدم استفاده آنها از خدمات مهندسان شهرساز در تهیه انواع طرح‌های شهرسازی، گلایه کرد و خواستار تجدیدنظر آنها در این رویه شد.

    این نامه به شرح زیر است:

    سلام علیکم

    احتراماً، پیرو نامه‌های شماره ۹۶/۴/۲۸۲۷۷ مورخ ۹۶/۰۷/۱۲، ۴۲۲۳- م/۸۰۶ مورخه ۹۶/۰۶/۰۱، ۹۶/۰۴/۲۲۳۹۲ مورخ ۹۶/۰۵/۳۱ و… و. پیرامون حدود صلاحیت مهندسان شهرساز و استفاده از خدمات آنان در تهیه انواع طرح‌های شهرسازی، بدینوسیله به پیوست تصویر نامه شماره ۱۱۰/۹۶/۳۵۳۲ مورخه ۹۶/۰۲/۰۹ رئیس محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مبنی بر تخلف از قانون و عدم رعایت بند (۲-۵-۴) مبحث دوم مقررات ملی ساختمان «ناظر به هنگام صدور پروانه ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان انتخاب شده و به مالک و مراجع صدور پروانه ساختمان معرفی می‌گردد.» توسط برخی از شهرداری‌ها ارسال می‌گردد. نظر به مکاتبات و پی گیری‌های مستمر این معاونت برای رعایت قوانین فوق و طی محاسبات و آمار به دست آمده از طریق وب سایت رسمی مرکز آمار ایران (مورد اشاره سازمان نظام مهندسی در نامه پیوست) متأسفانه برخی از شهرداری‌ها از قوانین و مقررات مربوطه و جاری تبعیت ننموده و از افراد غیر متخصص در زمینه ساخت و ساز در شهرستانهای  استان تهران استفاده و خارج از روال قانونی عمل می‌نمایند.

    علی ایحال با استناد به ماده (۳۴) قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمان مکلفند کلیه مقررات ملی ساختمان را رعایت نموده و از طریق دفاتر نمایندگی، هر گونه کار مرتبط با طرح‌های شهرسازی، امکان سنجی، تهیه طرح توجیهی، انطباق، تفکیک و … را به مهندسان شهرساز واجد صلاحیت ارجاع و از هر گونه ارجاع کار خارج از چرخه نظام مهندسی خودداری و ناظرین غیرمتخصص و متخلفین را شناسایی و برای برخورد قانونی به سازمان نظام مهندسی معرفی نمایند.

    بدیهی است عدم رعایت مقررات فوق تخلف محسوب می‌گردد.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *