پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۴۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 17112
  • جزییات بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در خوزستان
    ارائه بسته تشویقی در بافت های فرسوده/ ۶٠٠ هزار واحد ساخته می شود

    ارائه بسته تشویقی در بافت های فرسوده/ ۶٠٠ هزار واحد ساخته می شود

    سید علی باب الحوائجی  با اشاره به بحث بهسازی و نوسازی شهری ایران افزود: این برنامه همزمان در کل ایران با ۳۵ مدیر، ۳۵ کارشناس و ۳۵ سفیر از شرکت بازآفرینی شهری ایران از سوم تا پنجم دی ماه ۱۴۰۱ به میزبانی شهرداری‌های کشور تحت عنوان سفیران نوسازی شروع شده است.

    وی تصریح کرد: موضوع این برنامه ریزی ها بهسازی، نوسازی، مقاوم سازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

    باب الحوائجی حفظ جان ساکنین بناهای غیر مقاوم را یکی از اولویت‌های اصلی دولت دانست و گفت: با توجه به عدم تحقق نوسازی بافت‌های فرسوده از سال ۸۴ تاکنون، دولت سیزدهم ارائه بسته‌های تشویقی و مردمی سازی بافت‌های فرسوده را در دستور کار خود قرار داده است.

    نماینده بازآفرینی شهری ایران یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم را تسریع در روند نوسازی بافت‌های فرسوده دانست و تصریح کرد: نوسازی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم هدف گذاری شده که هم اکنون ۱۰۹ هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده در حال ساخت است که در صورت همکاری شهرداری‌ها این روند توسعه خواهد یافت.

    باب الحوائجی با اشاره به پنجم دی ماه سالروز حادثه بم و روز ملی کاهش بلایی طبیعی افزود: وزارت راه و شهرسازی بسته‌های تشویقی برای سازندگان بافت‌های فرسوده و سکونت‌های غیررسمی در نظر گرفته است.

    وی بخشودگی کامل یا بخشی از هزینه‌های صدور پروانه، کاهش زمان صدور پروانه، اعطای تسهیلات مالی ارزان قیمت و کمک در تأمین اسکان موقت را از مهمترین حمایت‌های دولت به ساکنان بافت‌های فرسوده در صورت اقدام به نوسازی عنوان کرد.

    نماینده شرکت بازآفرینی شهری یکی از این بسته‌ها را تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی عنوان کرد و گفت: این تسهیلات طی پرداخت دو وام ۱۵۰ میلیون تومانی با نرخ صفر درصد و همچنین ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۶ درصد انجام می‌شود.

    باب الحوایجی باز پرداخت این تسهیلات را ۱۲ ساله عنوان و خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۰ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است.

    باب الحوائجی یکی دیگر از این بسته‌های تشویقی را مجوز افزایش یک طبقه به هر واحد مسکونی بیان کرد و گفت: بعنوان مثال اگر مجوز دو طبقه باشد آنان حق ساخت یک طبقه بیشتر را دریافت می‌کنند.

    وی همچنین کاهش عوارض ۵۰ درصدی عوارض شهرداری به سازندگان این ساختمان‌ها را بسته تشویقی دیگری عنوان کرد.

    باب الحوائجی هدف از پرداخت این بسته‌ها را تشویق به بازسازی و نوسازی ساختمان‌های ناکارآمد و فرسوده خواند.

    وی اضافه کرد: شرکت باز آفرینی شهری بعنوان دبیر خانه ستاد ملی نوسازی بافت‌های فرسوده هر ساله از طریق مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم برای نوسازی بافت فرسوده را دریافت می‌کند.

    باب الحوایجی مبنی بر استفاده مالکان زمین‌های ساخته نشده در بافت فرسوده از این تسهیلات گفت: این مالکان هم می‌توانند مانند دیگر مالکین بافت‌های فرسوده از سایر این خدمات استفاده کنند.

    وی خاطر نشان کرد: روز پنجم دی ماه در برنامه یاسوج وزیر راه و شهرسازی و آئینی یکی از معاونین وزیر در حوزه بازآفرینی حضور خواهند داشت.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *