جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۱۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 17115
  • خرم‌دره نیازمند توجه بیشتر در حوزه شهرسازی

    فرماندار خرم‌دره گفت: متاسفانه این شهر در بحث شهرسازی عقب ماندگی‌هایی دارد که باید مرتفع شود.

    فیاض محبی ظهر امروز (۴ دی‌ماه) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری خرمدره که در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه علی‌رغم ظرفیت‌های بالقوه‌ای که شهر خرم‌دره دارد در حوزه شهرسازی شاهد عقب‌ماندگی‌هایی در این شهر هستیم، عنوان کرد:  امسال اعتبارات خوبی در حوزه عمران شهری را شاهد هستیم که با توجه به همین موضوع مطالبات مردمی در این حوزه باید پیگیری شود.

    وی با تاکید بر اینکه باید طرح‌های خوب و عملیاتی در حوزه عمران شهری انجام شود و این طرح‌ها در جامعه نمود داشته باشد، تصریح کرد: نقش موثر تصمیماتی را که در حوزه شهرسازی اتخاذ می‌شود در حوزه پیشگیری از حوادث مشهود است.

    محبی با یادآوری اینکه ساختار شهری خرم‌دره به گونه‌ای است که بیشترین انرژی و وقت را از شورا و شهرداری می‌گیرد، تاکید کرد: یکی از چالش‌های عمده در این حوزه، بحث تملک و بازگشایی‌ها است که گاهی توافق و راضی کردن مالکان حتی یک سال طول می‌کشد.

    فرماندار خرم‌دره با اشاره به فرارسیدن سالروز زلزله بم، تصریح کرد: وقوع این قبیل حوادث در کشور یک تلنگر برای همه ما است که اهتمام بیشتری در حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی به ویژه در روستاها و بافت‌های فرسوده شهری داشته باشیم.

    محبی با بیان اینکه سال گذشته سال پرکاری در شهرستان خرم‌دره بود، به‌طوری‌که در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری اقدامات خوبی انجام شد، ادامه داد: متاسفانه در بحث شهرسازی این شهرستان عقب افتاده است که عمده دلیل آن نیز شکل‌گیری نامناسب ساختار شهری است.

    این مسئول با تاکید بر اینکه باید در مواقع بحرانی و حوادث مسئولان همواره از آمادگی لازم برخوردار باشند، یادآور شد: باید به شهرستان خرم‌دره توجه بیشتری شود و ارائه تسهیلات مناسب و اجرای سیاست‌های تشویقی و صدور پروانه در بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار گیرد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *