دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۳۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 17119
  • بوتان، کشوری پر از مناطق گردشگری
    بوتان، کشوری پر از مناطق گردشگری

    بوتان، کشوری پر از مناطق گردشگری

     بوتان سرزمین اصلی لبخندهاست. این کشور مبتنی بر شادی و انسجام اجتماعی است و در حالیکه هنوز گرفتن ویزا و مجوز برای سفر به آن دشوار است، گنجینه‌هایی که در انتظار هستند واقعا باعث می‌شوند که ارزش این همه زحمت را داشته باشد.

    در شرق، روستاهای سر به فلک کشیده بین ابرها و قلههای قدرتمند هیمالیا پنهان میشوند. در غرب، شهرها کف دره را با دزونگ‌های سفید رنگشده می‌پوشانند. در همینحال، آثار بودایی توتمیک و مکان‌های مورد احترام گوروهای باستانی را می‌توان در تپه‌ها یافت، صومعه‌های مرتفع در قله‌ها و مسیرهای پیاده‌گردی آنقدر شگفت‌انگیز هستند که بهسختی باور می‌کنید که واقعی باشند. بنابراین مهم نیست که فرد فرهنگی، عاشق تاریخ یا فقط یک ماجراجوی نوپایی باشید که بهدنبال یکی از نقاط کمتر دیده شده جهان می‌گردید، می‌توانید مطمئن باشید که بوتان زیبا شما را راضی خواهد کرد!

    بیایید بهترین مکانهای دیدنی در بوتان را کشف کنیم:

    1. تکتسنگ

     

    اتاق‌های خیره‌کننده صومعه تکتسانگ، که مستقیما در ارتفاعات عمودی کوه‌های بوتان در شمال شهر جذاب پارو قرار دارند، شاید بیشترین مکانهای افسانه‌ای و مناسب برای عکاسی را در کل هیمالیا داشته باشند.

    این مکان برای اولین بار در اواخر قرن هفدهم ساخته شد و مکانی افسانه‌ای را نشان می‌دهد که گورو پادماسامباوا در آن به مدت سه سال تمام مدیتیشن کرده است.

    امروزه گورو محترم بهعنوان حامی بوتان و شخصیتی که بودیسم را به این کشور آورده است مورد ستایش قرار میگیرد.

    بازدیدکنندگان به این مکان می‌آیند و این داستان جذاب را بین صومعه‌های مستقر بررسی می‌کنند.

    1. پارو

    بوتان، کشوری پر از مناطق گردشگری

    پارو در قلب درهای وسیع در انتهای غربی هیمالایای بوتان واقع شده است. مکانی زیبا که جاده‌های آسفالت‌شده و کلبه‌های نیمه‌چوبی رنگ‌آمیزی شده آن، ساخت و ساز مدرن آن را تکذیب می‌کند. پارو عمدتا در دهه ۱۹۸۰ با تمام کارها مطابق با معماری سنتی منطقه بازسازی شد.

    این ارگ بزرگ با دیوارهای چوبی یکی از بهترین نمونه های معماری نظامی-مذهبی در کشور است. بالای آن جایی است که مسافران موزه ملی بوتان را میبینند که در یک برج دیدهبانی قدیمی بر روی تپه پنهان شده است.

    1. تیمفو

    بوتان، کشوری پر از مناطق گردشگری

    تیمفو که در میان پیچ و خمهای رودخانه رایداک در شکاف کوچک خود در وسط هیمالیا غربی بوتان قرار دارد، مکانی برای کنجکاوی است.

    تیمفو با معابد و مجتمع‌های صومعه‌های باستانی، جذابیت بودایی دیرینه‌ای را در خود جای داده است، در حالی که ورود اخیر ترافیک موتوری و تجارت مدرن به آن انرژی و طعم یک پایتخت جدید را می‌دهد.

    1. جاکار

    بوتان، کشوری پر از مناطق گردشگری

    جاکار در میان دره غیرممکن چوکور زیبا قرار دارد، منطقه‌ای که به‌خاطر مناظر وسیع جنگل‌های صنوبر و تپه‌های آلپ بهعنوان سوئیس کوچک شناخته می‌شود.

    یک مرکز مذهبی و دروازه‌ای به زیبایی‌های شرقی منطقه بوم‌تانگ، مملو از صومعه‌های زیبای سفیدکاری شده است.

    بر فراز شهر، جاکار دزونگ بزرگ که نمایانگر یکی از بزرگترین صومعههای مستحکم در کشور است قرار دارد.

    1. پوناخا

    بوتان، کشوری پر از مناطق گردشگری

    پوناخا که با دره‌های وسیع شالیزار و تراس‌های کشاورزی احاطه شده است، حدود سه ساعت با ماشین تا تیمفو فاصله دارد.

    هر مسافری که به اینجا میرسد، در اعماق قلب رشتهکوه هیمالیا، به مجموعه عظیم کاخ شادی بزرگ کشیده میشود.

    این یکی از نمادینترین ساختمانها در تمام بوتان و اقامتگاه زمستانی نظم ملی بودایی آنها است. اطراف این مکان دهکده‌های سنتی کشاورزان مانند شهر خشتی و مسحورکننده ریتشا وجود دارد.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *