جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۴۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 16440
  • شهرسازی به جای مسکن‌سازی
    الزاماتی برای دوری از خطرآفرینی شهرسازی

    الزاماتی برای دوری از خطرآفرینی شهرسازی

    وحید داعی در مورد بروز و ظهور الزاماتی در حوزه راهسازی و شهرسازی، اظهار کرد: هر شهر یک طرح با عنوان طرح توسعه داشته که شامل طرح جامع، طرح تفصیلی یا طرح هادی است.

    وی با بیان اینکه اولین نکته‌ای که به آن توجه شده است این است که تمام طرح‌های توسعه‌ای شهرها دارای پیوست پدافند غیرعامل هستند، ادامه داد: الزامات پدافند غیرعامل مشخص و چک لیستی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری تهیه و ابلاغ شده و طرح‌های توسعه شهری براساس آن پیگیری می‌شود.

    داعی با اشاره به بحث تجانس کاربری‌ها در طرح‌های تفصیلی، اظهار کرد: سعی می‌شود کاربری‌هایی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند موجبات تهدید یکدیگر زندگی فراهم نکنند؛ به طور مثال پمب بنزین‌ها نزدیک مراکز جمعیتی راه‌اندازی نشوند.

    وی با بیان اینکه نکته سوم، جهت توسعه شهرهاست، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن توانستیم اراضی دولت را الحاق و توسعه دهیم و سعی کرده‌ایم جهت توسعه شهر به سمت کانون‌های خطرآفرین یا تهدیدها نباشد.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به توجه به سیل و حریم رودخانه‌ها در تهیه تمام طرح‌های تفصیلی، تصریح کرد: این امر مورد توجه قرار گرفته که بستر رودخانه‌ها در زمان سیل به شهر و شهرسازی آسیبی نرسانده و در تمام طرح‌ها به شیوه مصداقی رعایت شده است.

    داعی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۹۰۳ واحد طرح اقدام ملی مسکن و ۱۵ هزار و ۷۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان در مراحل مختلف ساخت قرار دارد، یادآور شد: تاکنون برخی از شهرداری‌های استان برای آماده‌سازی این سایت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *