پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 8248
  • شهرفروشی
    شهرفروشی

    بیش از ۵۰ درصد هزینه شهر‌ها از محل جرائم ساختمانی و فروش تراکم تأمین می‌شود

    برزن نیوز: احمد نوروزی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در نامه سرگشاده به علی مطهری به ماده پیشنهادی وی درباره ممنوعیت فروش تراکم شهرداری‌ها واکنش نشان داد. مشروح این نامه به شرح زیر است:
    پیشنهاد ممنوعیت و جرم بودن فروش تراکم در شهر‌ها از سوی جناب‌عالی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که به ظاهر از منظر شهرسازی عالی است؛ اما در شرایط فعلی آیا به تبعات این تصمیم هم فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید بیش از ۵۰ درصد هزینه شهر‌ها از محل جرائم ساختمانی و فروش تراکم تأمین می‌شود؟ در شرایط فعلی بیشتر شهرداری‌ها برای اداره روزمره شهر دچار مشکل هستند؛ حقوق پرسنل، هزینه جمع‌آوری زباله و نظافت شهر، نگهداری فضای سبز آن‌ها به‌سختی انجام می‌شود.
    آیا می‌دانید چندین هزار نیروی برخی از شهرداری‌ها ماه‌هاست حقوق دریافت نکرده‌اند؟ آیا می‌دانید برخی از مشکلات ترافیکی، آلودگی هوا و… در شهر‌ها خصوصا کلان‌شهر‌ها به‌دلیل نداشتن اعتبار کافی شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند مترو و… است؟
    آیا می‌دانید چرا شهر‌ها به تراکم‌فروشی افتاده‌اند؟ به‌خاطر تصمیم نادرست مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۲ مبنی بر حذف یک‌باره کمک‌های دولت به شهرداری‌ها قبل از تأمین منابع جایگزین و به‌خاطر تعلل وزارت کشور در اجرای تکلیف شش‌ماهه برای ارسال لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس را پس از ۳۶ سال هنوز اجرایی نکرده و در مصوبات متعددی حقوق شهرداری بخشیده شده و علت آن عدم تخصص و تناسب وزارت کشور برای دفاع از منافع شهرهاست.
    این تصمیم مجلس شورای اسلامی تصمیم صحیحی است که در شرایط غلط و بدون تأمین پیش‌نیاز گرفته شده است و در صورت اجرایی شدن بسیاری از شهر‌های بزرگ کشور دچار بحران مالی و بالتبع ارائه خدمات به شهروندان دچار مشکل خواهند شد.
    جناب آقای مطهری و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از جناب‌عالی و تمامی نمایندگان مردم شریف ایران در خانه ملت تقاضا می‌کنم قبل از ایجاد بحران، منابع جایگزین پایدار حداقلی را برای اداره روزمره شهر‌ها تأمین و سپس ممنوعیت و جرم بودن فروش تراکم را اجرایی نمایند.»



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *