شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 2030
  • تحسین رئیس «ایزوکارپ» از پروژه «رودخانه تهران» به عنوان «مدلی جهانی»

    رئیس جامعه جهانی «ایزوکارپ» با اشاره موفقیت پروژه «رودخانه تهران» در کسب عنوان برگزیده در پنجاه و سومین کنگره جهانی شهرسازی، این پروژه را مدلی بین‌المللی برای بازسازی لبه آبی رودخانه دانست.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی برزن نیوز، «ریک استفن» رئیس جامعه جهانی «ایزوکارپ» این موضوع را در پیامی که برای چهاردهمین آئین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در ایران ارسال کرده بود، عنوان کرد.

    این مراسم عصر روز سه‌شنبه ۱۶ آبان با حضور جمع زیادی از متخصصین حوزه شهرسازی در تهران برگزار شد. متن پیام رئیس جامعه جهانی «ایزوکارپ» که از سوی الهام امینی، دبیر اجرایی دبیرخانه دائمی روز جهانی قرائت شد، به شرح زیر است:

    روزجهانی شهرساز

    همکاران گرامی

    بابت برنامه‌ریزی مستمر شما در جهت توسعه پایدار و ابداعات مربوط به آن تبریک می‌گویم. جامعه بین المللی شهرسازان از داشتن همکارانی مانند شما در راستای تلاش برای سهیم شدن در مقوله «دانش برای شهرهای بهتر» به خود می‌بالد.

    در پنجاه و سومین کنگره جهانی شهرسازی در شهر پرتلند ایالت اورگان، پروژه رودخانه تهران موفق به کسب جایزه عالی (نشان برتر) شد. این پروژه مدلی بین المللی برای بازسازی لبه آبی رودخانه است.

    ما در حال ورود به دوره‌ای ‌بی‌سابقه از پیچیدگی و تغییر هستیم. ادامه مسیر (قبلی) با توجه به عدم تعادل‌های به‌وجود آمده در حوزه اقتصاد، محیط زیست و جامعه امکان پذیر نیست و از طرفی دستیابی به یک تعادل جدید نیز غیرممکن می‌نماید.

    حرفه برنامه‌ریزی ممکن است نیازمند پاسخگویی به بوم‌شناسی شهری که دائما در حال تغییر است، باشد. این تغییرات جهانی هستند و من عمیقاً از متعهد بودن شما و تمام شهرسازان در ایجاد واژه اجتماعات سالم و با طراوت قدردانی می‌کنم. با آرزوی موفقیت برای همه شما.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *