یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 2174
  • کارگروه مدیریت همدان

    تشکیل سومین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلان شهر همدان

    یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۳ مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل سومین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلان شهر همدان در محل اداره کل راه و شهرسازی با حضور اعضاء خبر داد.
    به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، ” مهندس فرهاد فرزانه” عنوان کرد: پیرو جلسات گذشته که با موضوع میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری و کالبدی – فضایی شکیل شد این جلسه نیز برای بیان دیدگاههای اعضاء و اطلاع از مطالعات ارگانهای مختلف با موضوع سیما و منظر شهری تشکیل شده واعضاء می توانند نظرات و دیدگاه های خود را در این زمینه ابراز نمایند.
    وی اهمیت مباحث سیما ومنظردر طراحی و برنامه ریزی کلان شهر همدان را یادآور شده و بیان کرد: علاوه بر توجه به بخشنامه ها و اسناد مرتبط همچون بخشنامه ضوابط سیما و منظر شهری و سند جامع ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری باید نسبت به ایجاد شهری خوب و زیبا اهتمام نمود.
    وی ادامه داد: برای ایجاد شکل خوب شهر به معیارهایی مانند سرزندگی،تناسب در کاربریها و عملکردها ، دسترسی های مطلوب، کارایی و معنی توجه نمود.
    مهندس فرزانه افزود :باید در طرح جامع به انواع فضاهای شهری از جمله ورودی ها به شهر همدان و محلات مختلف آن ،گره ها و میادین شهری و محلی، خیابان ها و پیاده راه ها و رواق ها، لبه ها و پله ها، ضوابط و مقررات دیده شودو مشاور طرح جامع باید راهبردها و راهکارهای مناسب در این زمینه ها ارائه نماید.
    در ادامه نماینده مهندس مشاور و هریک از اعضاء به بیان دیدگاه های خود در حوزه سیما ومنظر پرداختند واهمیت آن را در مطالعات طرح جامع یادآور شده و بیان داشتند که بایداز ظرفیتهای موجود در تدوین طرح استفاده شود .
    و همچنین تاکید داشتند که شهر را باید با توجه به دارایی ها و داشته ها برنامه ریزی نمود و ساختار شعاعی شهر، پتانسیل خوبی برای سیمای شهری مطلوب ایجاد می کند،ضمن اینکه باید به ریخت کلی مصالح و نحوه ترکیب اجزا با هم، ساماندهی ورودی ها ،احیاء چمن ها و مراکز محلات در جهت سرزندگی و شادابی شهری ومحله ای ،پدافند غیر عامل در توزیع کاربریها ،حفظ باغات و منظر گسترده وباز شهری ،حفظ دید و منظر به الوند، ضوابط ارتفاعی مختلف برای شهر و رابطه توده فضا ، بلند مرتبه سازی و تقویت نشانه های شهری، احیای رود دره ها و لبه های شهری،چگونگی استقرار بنا سطح اشغال و تراکم و تاثیر آن در سیما و منظر شهر همدان و شاخص های شهر هوشمند و تاب آوردر مطالعات طرح جامع توجه نمود و راهبردها و راهکارهایی برای آنها در طرح آتی اندشیده شود.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *