سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۰۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 13627
  • تشکیل کانون‌های شورایاری در برنامه شورای ششم در شهرکرد
    تشکیل کانون‌های شورایاری در برنامه شورای ششم در شهرکرد

    تشکیل کانون‌های شورایاری در برنامه شورای ششم در شهرکرد

    محمدرضا بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های شورای ششم در شهرکرد، اظهار کرد: تلاش کردم در زمان تبلیغات انتخاباتی وعده‌هایی را به مردم بدهم که قابلیت اجرا داشته باشند، بنده تجربه ۲۲ ساله در مدیریت شهری دارم، قطعا مشارکت مردم در انتخابات امنیت پایدار را به‌همراه خواهد داشت.

    منتخب شورای شهر شهرکرد با بیان اینکه اداره شهر بر عهده شهرداری و شورای شهر است، گفت: از وظایف شورا می‌توان به جنبه‌های نظارتی، پیگیری مطالبات و مشکلات موجود در شهر و در نهایت مصوبه برای اجرای طرح‌های مدیریت شهری اشاره کرد، در واقع شورا واسط بین مردم و مسئولان برای پیگیری امورات است.

    وی بیان کرد: اساسا درون سیستم مدیریت شهری دارای نقاط ضعف و قوت است و در خارج از سیستم نیز با فرصت‌ها و تهدیدهایی روبرو هستیم، باید با برنامه‌ریزی مناسب این نقاط ضعف را به قوت تبدیل و همچنین از فرصت‌ها به درستی استفاده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، فرصت‌ها و تهدیدها بالقوه هستند و برای تبدیل شده به بالفعل باید روی آن‌ها کار شود.

    بیاتی با تاکید بر اینکه برای تبدیل تهدید به فرصت باید راهبردها به سیاست و سپس این سیاست‌ها به برنامه و طرح تبدیل شود، گفت: تلاش خواهیم کرد درشورای ششم، شهرکرد به‌صورت تخصص محور اداره شود و برای این منظور نیز برنامه‌هایی تدوین می‌شود و در این راستا از متخصصان مجرب نیز استفاده خواهیم کرد.

    منتخب شورای شهر شهرکرد افزود: شهرداری برای اداره شهر برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت تعریف کرده است، پس از تدوین برنامه هر سال بخشی از آن اجرایی خواهد شد، در تدوین برنامه به اولویت‌ها توجه ویژه‌ای شده است، تمامی این برنامه‌ها باید در راستای ارتقای خدمات شهری به شهروندان و توانمندسازی شهر برای رسیدن به توسعه پایدار باشد.

    وی در ادامه در خصوص پروژه برج‌های دوقلو در شهرکرد، توضیح داد: در زمان حضور بنده در شورای شهر اجرای این پروژه مطرح شد، بنا به دلایل گوناگون از جمله جانمایی اشتباه این طرح، نحوه اجرایی شدن آن، نداشتن توان مالی و فنی توسط شهرداری برای اجرای آن و … با این طرح مخالفت کردم، اما پیشنهاداتی نیز نظیر واگذاری این طرح به بخش خصوصی جهت اجرا و اجرای آن در محلات حاشیه‌ای شهر ارائه دادم که با مخالفت اعضا روبرو شد.

    بیاتی ادامه داد: برآورد هزینه‌های اجرای طرح برج‌های دوقلو در شهرکرد در آن زمان هم منطقی نبود و باید از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث آن استفاده می‌شد، پروژه‌های شهری باید محرک توسعه در شهر باشند، اما این طرح در شهرکرد کلید خورد و در حال حاضر ساده‌ترین راه خلاصی شهرداری از این طرح فروش آن به قیمت منطقی است.

    منتخب شورای شهر شهرکرد بیان کرد: شهرداری می‌تواند با پیش‌فروش واحدهای برج‌های دوقلو بخشی از سرمایه را برای تکمیل آن جذب کند، باید در این برج‌ها انواع کابری مانند هتل، خدماتی، تجاری و … تعریف شود، اگر واگذاری‌ها منطبق بر قوانین باشد این اتفاقات رخ نخواهد داد.

    عملکرد و مصوبات شورا باید کاملا شفاف باشد

    وی با تاکید بر اینکه مردم کارگزاران شهرداری و شورای هستند، تصریح کرد: بنابراین باید عملکرد و مصوبات آن‌ها کاملا شفاف باشد، اگر مردم از تصمیمات و عملکرد  شورا مطلع باشند، قطعا مشارکت آن‌ها برای اداره شهر جلب خواهد شد، اداره شهر بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

    بیاتی با اشاره به اینکه در شورای ششم برنامه‌های زیادی برای توسعه و مدیریت شهر داریم، خاطرنشان کرد: باید خدمات شهرداری محله‌محور باشد، به‌همین منظور تلاش می‌شود در محلات مختلف شهر کانون شورایاری ایجاد شود، اعضای پنج نفره این کانون‌ها مشکلات شهر را احصا و با ارتباط‌ با اعضای شورای شهر و شهرداری این موضوعات را پیگیری می‌کنند.

    منتخب شورای شهر شهرکرد اضافه کرد: تشکیل این کانون‌های شورا یاری مزایای بسیاری دارد، این مسئله نیز می‌تواند یکی از راه‌های جلب مشارکت مردم برای اداره شهر و نیروسازی برای شوراهای آینده نیز باشد.

    وی همچنین با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه‌های شهری باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره‌مند شویم، عنوان کرد: برای جلب رضایت مردم باید از بخش خصوصی برای تقویت زیرساخت‌های شهری استفاده کنیم، همچنین برنامه‌های بازآفرینی شهری در محلات کم‌برخوردار و محروم مانند منظریه، ناحیه غرب شهرکرد، جنوب شهرکرد و میرآباد در دستور کار قرار دارد.

    بیاتی عنوان کرد: هوشمندسازی خدمات شهری باید دستور کار قرار بگیرد، مسائلی مانند حمل و نقل شهری، عوارض شهرداری، صدور پروانه و … باید هوشمند باشد تا از مراجعات مردم به شهرداری جلوگیری شود.

    منتخب شورای شهر شهرکرد عنوان کرد: توجه به مبلمان شهری ضرورت دارد، منظر شهری الان مخدوش است و در واقع ساخت‌ و سازها هارمونی ندارند، باید به این مسائل رسیدگی شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: گردشگری عمومی، فرهنگی، ساماندهی ترافیک شهری، برخورد با تخلفات ساختمانی، اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح، کسب درآمد پایدار برای شهرداری، توسعه متوازن، توجه به المان‌های شهری در دوره ششم شورا مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

    انتهای پیام



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *