پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 3233
  • تولید برف از فاضلاب تصفیه شده در پیست اسکی مونتانا
    تولید برف از فاضلاب تصفیه شده در پیست اسکی مونتانا

    تولید برف از فاضلاب تصفیه شده در پیست اسکی مونتانا

    به گزارش برزن نیوز به نقل از مت وایزر، رشد سریع در منطقه بیگ اسکای(منطقه ای گردشگری در جنوب ایالت مونتانا در امریکا) تبدیل به تهدیدی برای منابع آب زیرزمینی به عنوان تنها منبع آب آشامیدنی جمعیت آن شده است.

    چنین رشدی، تصفیه فاضلاب این منطقه را نیز با مشکل مواجه کرده است. حدود ۱۵ سال پیش، شبکه فاضلاب  شهر با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیون دلار گسترش یافت، اما حالا تقریبا به آستانه ظرفیت خود رسیده است و به زودی ارتقای مجدد این شبکه ضروری خواهد بود.

    با هدف دستیابی به شیوه های جدید بهره برداری از فاضلاب تصفیه شده، شهرداری بیگ اسکای تصمیم به عدم انتقال فاضلاب تصفیه شده به رودخانه گالاتن گرفته است، مشابه اقدامی که بسیاری از شهرداری ها در سراسر کشور انجام می دهند. این اقدام به موجب اراده و خواست  شهروندان برای محافظت از رودخانه گالاتن انجام  گرفته است.

    راه حل شهرداری بیگ اسکای بدیع و جدید است: یعنی بهره برداری از فاضلاب تصفیه شده در تولید برف پیست اسکی. در حال حاضر پیست ها و استراحتگاههای مخصوص اسکی از آبهای زیرزمینی برای تولید برف استفاده می کنند که خود باعث کاهش منابع آب آشامیدنی می شود. “جایگزینی آب تصفیه شده همزمان به حفظ منابع زیرزمینی آب و همچنین پیشگیری از آلودگی رودخانه شهر کمک می کند. البته این ایده ای کاملا نو نیست. چراکه پیست های اسکی آریزونا، پنسیلوانیا، ویرجینیا، کالیفرنیا و اروپا از آب فاضلاب تصفیه شده برای تولید برف استفاده می کنند. طبق نظر وایزر، انجام چنین اقدامی در یک استراحتگاه سرآمد همچون بیگ اسکای گام بلندی در تقویت این روند خواهد بود.

     

     

     



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *