شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۴۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 18185
  • ۲۲ تکلیف وزارت راه برای «جهش تولید»
    وزارت راه مکلف به ساماندهی صدور مجوز ایجاد طرح‌های گردشگری با کاربری ترکیبی شد بانک مرکزی از بهمن ماه سال گذشته انتشار گزارش تحولات بازار مسکن را متوقف کرده و متعاقب آن مرکز آمار نیز در سال جدید گزارش بازار مسکن خود را منتشر نکرده است. البته وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم یعنی از آذرماه سال 99 انتشار گزارش تحولات بازار مسکن را متوقف کرد. رویه‌ای که دولت سیزدهم آنرا ادامه داده است. اما نکته تامل‌برانگیز در خصوص گزارش تحولات بازار مسکن، حذف آمار بارگذاری شده قیمت مسکن در سایت وزارت راه و شهرسازی است. وزارت راه و شهرسازی به تازگی آمار مربوط به متوسط قیمت مسکن طی دهه 70، 80 و دهه 90 تا آبان‌ماه سال 99 را از دسترسی خارج کرده است. اقدامی که احتمالاً به ظن مسئولان مربوطه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مسکن اجرا شده است. این در حالی است که قیمت مسکن بی توجه به پنهان‌کاری‌های موجود روند افزایشی خود را بر اساس تورم مولفه‌های تاثیرگذار بر آن طی می‌کند. طبق اعلام فعالان بخش مسکن متوسط قیمت مسکن در تهران از مرز 70 میلیون تومان عبور کرده است.

    جایگاه حمل و نقل ترکیبی در مراکز لجستیک

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایجاد مراکز لجستیک را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: این مراکز صرفا محل انباشت بار و کالا نیست و نباید نگاهی تک بعدی و تک شیوه ای به امر لجستیک در کشور داشت.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی سند آمایش مراکز لجستیک را زمینه ساز همکاری فرابخشی در زمینه حمل و جابجایی کالای داخلی و ترانزیت برشمرد و از آن به عنوان نقشه راه توسعه راهبری این مراکز یاد کرد.

    افندی زاده با اشاره به جایگاه معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه ستاد مراکز لجستیک کشور که نقشی کلیدی در تعامل میان متولیان امور حمل و نقل و لجستیک دارد، از اهمیت لجستیک به عنوان یکی از پیشران های اقتصاد کشور نام برد که می‌تواند ضمن پشتیبانی از نیازمندی‌های محلی، جریان کالا در تبادلات ملی و فراملی را از طریق حمل و نقل ترکیبی و چندوجهی بهبود بخشد.

    وی تاکید کرد: حسب قانون و سیاست های بالادستی، تشویق به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پیشبرد طرح های کلان کشور مورد اقبال وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم است که این امر نیازمند مطالعات اقتصادی طرح های توسعه و جانمایی‌های دقیق علمی با در نظر گرفتن تمام ابعاد جهت کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری است تا سرمایه‌گذاران با اطلاعات کافی بتوانند از نتیجه سرمایه‌گذاری خود مطمئن باشند.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش دبیرخانه ستاد مراکز لجستیک به عنوان راهبر امر لجستیک در وزارت راه و شهرسازی ضمن همسوسازی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت متبوع و هماهنگی با سایر وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های دخیل، تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به مشارکت در ایجاد و بهره برداری از مراکز لجستیک کشور است.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *