دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 19068
  • حمل‌ونقل پویا، برلین را هوشمندترین شهر اروپا کرد
    حمل‌ونقل پویا، برلین را هوشمندترین شهر اروپا کرد

    حمل‌ونقل پویا، برلین را هوشمندترین شهر اروپا کرد

     بسیاری از محققان شهر هوشمند را به عنوان مکانی تعریف می‌کنند که در آن شبکه‌ها و خدمات سنتی از طریق بهره‌گیری از رویکردهای دیجیتالی با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان و رونق اقتصادی از کارآمدی بیشتری برخوردار می‌شود. همه ساله شهرهای هوشمند در جهان و اروپا مشخص می‌شود، که در سال جاری برلین، پایتخت آلمان توانسته است به لطف سامانه حمل‌ونقل پویا (MaaS)، جایگاه هوشمندترین شهر اروپا را از آن خود کند و پس از آن، لندن در انگلستان، بارسلونا در اسپانیا، رم در ایتالیا و مادرید در اسپانیا به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم شهرهای هوشمند قاره را به خود اختصاص داده است.

    در ارزیابی شهرهای اروپایی بهره‌گیری از رویکردهای تکنولوژیک در حوزه‌های مختلف شامل زیرساخت‌ها، انرژی، روشنایی، مدیریت شهری و قابلیت اتصال به شبکه مورد توجه قرار گرفته شد. در این راستا، برلین به واسطه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و بهره‌گیری از خدمات سامانه حمل‌ونقل پویا، که از طریق یک کانال دیجیتال مشترک، کاربران را قادر به رزرو، برنامه‌ریزی و پرداخت هزینه‌های سفرهای خود می‌کند، به عنوان بهترین شهر هوشمند اروپا شناخته شد. علاوه بر این، اعمال اقدامات بسیار اثربخش مدیران پایتخت آلمان برای توسعه میکروموبیلیتی‌های اشتراکی و تولید انرژی تجدیدپذیر در تبدیل آن به هوشمندترین شهر اروپا نقش مهمی ایفا کرد.

    برلین، هوشمندترین شهر اروپا در سال ۲۰۲۳

    کاهش انتشار گازهای آلاینده

    محققان بر این باور هستند که کاهش انتشار گازهای آلاینده در شهرها، محرک اصلی پیاده‌سازی رویکردهای هوشمند در شهرهای اروپایی به شمار می‌رود که مدیران برلین توانسته‌اند از طریق توسعه تردد سبز در این زمینه بسیار موفق عمل کنند. بهره‌گیری از رویکردهای نوین فناوری شامل تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی، شبکه‌های پاسخگو به تقاضا و ریزشبکه‌های شهری نقش مهمی در مدرن‌سازی زیرساخت‌های شهری برلین ایفا کرده و این در حالی است که هوشمندسازی سیستم‌های روشنایی شهری و مدیریت ترافیک به روش هوشمند در تبدیل پایتخت آلمان به هوشمندترین شهر اروپا بسیار اثربخش بوده، ضمن این‌که به ذخیره منابع مالی آن منجر شده است.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *