یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 20104
  • دیوارهای اینستاگرامی؛ جاذبه جدید شهرها

    دیوارهای اینستاگرامی؛ جاذبه جدید شهرها

     در سراسر جهان دیوارهای هنری از نقاشی گرافیکی گرفته تا نماهای غیرمتعارف زیادی وجود دارد که می‌توانند به‌تنهایی باعث رونق گردشگری یک شهر شوند. با افزایش محبوبیت رسانه‌های اجتماعی و از جمله استفاده از اینستاگرام و تمایل به سلفی گرفتن، تعدادی از مکان‌ها به‌ویژه دیوارهای شهری محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، به‌طوری‌که حتی عنوان دیوارهای اینستاگرام شهر را به خود اختصاص داده و موجب رونق گردشگری شده‌اند. در ادامه با چند مورد از معروف‌ترین این دیوارها آشنا می‌شویم.

    آثار هنری سنتی و مدرن در لیسبون

    هنر خیابانی در لیسبون، پایتخت پرتغال، قابل‌توجه‌ترین دیوارهای اینستاگرامی را به نمایش می‌گذارد. در آلفاما، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های لیسبون، نقاشی دیواری آندره سارایوا دیده می‌شود که یک اثر هنری چشم‌نواز است که از بیش از ۵۰ هزار کاشی دست‌ساز ساخته شده است.

    دیوارهای اینستاگرامی؛ جاذبه جدید شهرها

    جذاب‌ترین بخش این نقاشی دیواری، یک رنگین‌کمان است که بر فراز یک کشتی قدیمی کشیده شده است. میرادور دسانتا لوزیا، یکی دیگر از محله‌های لیسبون است که نمایشگر هنرهای سنتی‌تر است، جایی که نقاشی‌های دیواری کلاسیک با کاشی‌های سفید و آبی مناظر رویایی به وجود آورده‌اند.

    دیوارهای اینستاگرامی؛ جاذبه جدید شهرها

    تضاد خیره‌کننده مغازه‌های قدیمی با نقاشی‌های دیواری مدرن در سنگاپور

    کوچه «حاجی» در محله کامپونگ گلم سنگاپور بهترین مکان برای مشاهده برترین نقاشی‌های دیواری شهر است. تقریباً هر رستوران و بوتیکی که در این مسیر باریک و جذاب قرار دارد، دیوار اینستاگرامی مخصوص خود را به نمایش می‌گذارد. مغازه‌های قرن نوزدهمی با نقاشی‌های مدرن پرجنب‌وجوش ترکیب مدرنیته و سنت، تضاد قابل توجهی است که پس‌زمینه‌ای شگفت‌انگیز برای عکاسی ایجاد می‌کند.

    دیوارهای اینستاگرامی؛ جاذبه جدید شهرها

    هنرهای دیواری منحصربه‌فرد پرتغالی در پورتو

    دیوارهای بی‌شماری در شهر پورتوی پرتغال با نقاشی‌های دیواری زیبا تزئین شده‌اند؛ یکی از بهترین مکان‌های شهر برای تماشای هنر پرتغالی، کلیسای کاپلاد الماس یا همان کلیسای ارواح در خیابان روا سانتا کاترینا است. کل نما و دیوار جانبی این کلیسای قرن هجدهم با تصاویری از مناظر مذهبی و پنجره‌های شیشه‌ای خیره‌کننده تزئین شده است که شکوه بصری دیوارها را تکمیل می‌کند.

    ایستگاه راه‌آهن سائو بنتو، یکی دیگر از مکان‌هایی است که هنر منحصربه‌فرد نقاشی دیواری را به رخ می‌کشد. لابی این ساختمان الهام گرفته از هنرهای زیبای قرن نوزدهمی، نقاشی‌های دیواری متشکل از ۲۰ هزار کاشی را به نمایش می‌گذارد که صحنه‌هایی از زندگی روزمره و لحظات مهم تاریخ کشور را به تصویر می‌کشد. پورتو در نوع خود واقعاً یک سرزمین عجایب هنرهای دیواری است.

    دیوارهای اینستاگرامی؛ جاذبه جدید شهرها

     

    معماری جذاب و نقاشی‌های نمادین در ناتینگ هیل لندن

    ناتینگ هیل، محله محبوب بریتانیایی، بهشتی برای هر بلاگر اینستاگرام، وبلاگ‌نویس یا هر کسی است که به دنبال پس زمینه‌ای جذاب برای عکاسی است. ممکن است در هر گوشه کنار این محله نقاشی‌های دیواری به چشم نخورد، اما در کل خانه‌های زیبا و رنگارنگ با نماهای دوست‌داشتنی، محیطی جذاب برای قدم زدن و عکاسی ساخته است. در امتداد جاده پورتوبلو، عتیقه فروشی آلیس واقع شده که با نمای قرمز و تابلوی خاص، نقطه نمادین خیابان است که هر سال گردشگران زیادی را به این منطقه برای عکاسی و پست‌های اینستاگرامی می‌کشاند.

    دیوارهای اینستاگرامی؛ جاذبه جدید شهرها

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *