پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 10666
  • راه‌اندازی موزه تخصصی آب تا پایان بهمن ماه در سمنان
    راه‌اندازی موزه تخصصی آب تا پایان بهمن ماه در سمنان

    راه‌اندازی موزه تخصصی آب تا پایان بهمن ماه در سمنان

    سید محمد ناظم رضوی سوم شهریورماه با اشاره به بازآفرینی و مرمت خانه تاریخی بهمن و سر در آب انبار جنب آن اظهار کرد: یکی از موارد مغفول در زمینه آب، فرهنگ آب طی ۱۰۰ سال اخیر است به‌خصوص در منطقه سمنان که آب محور هویت شهر محسوب می شود .

    وی اضافه کرد: موزه آب سمنان نمایانگر سیر تاریخی آب و آب‌رسانی در باغات این شهر و به‌طور کلی پیشنیه آب در منطقه است.

    شهردار سمنان با بیان اینکه در این موزه به فرهنگ آب در شهر کویری سمنان پرداخته می‌شود تصریح کرد: منابع آبی در ادوار تاریخی مختلف سمنان و مردمان کویر همواره از جایگاه خاصی برخوردار بوده است.

    وی اظهار کرد: جمع آوری، نگهداشت، نمایش و حفظ اسناد و مدارک مرتبط با نظام سنتی تقسیم آب که قدمت چندصد ساله در سمنان داشته در این موزه انجام می‌شود. همچنین در این موزه به احیای میراث گذشتگان در بخش‌های مرتبط با آب از جمله استحصال، انتقال، توزیع، بهره‌برداری و فنون به کار رفته در آن پرداخته می‌شود.

    شهردار سمنان به مرمت و بازآفرینی بیش از ۱۴ مجموعه تاریخی در شهر سمنان اشاره کرد و گفت:  راه‌اندازی موزه سلامت با مرمت ساختمان تاریخی بیمارستان تدین نیز به‌عنوان مقصد جدید گردشگری در اولویت کاری شهرداری سمنان است.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *