چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۲۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 10669
  • شهر را با حاشیه‌سازی، نمی‌سازند!/ شهردار به قانون احترام بگذارد
    شهر را با حاشیه‌سازی، نمی‌سازند!/ شهردار به قانون احترام بگذارد

    تبریز از لحاظ کاربری های “فراشهری” بسیار فقیر است

    ابوالقاسم سلطانی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز که با حضور ۶ نماینده تبریز در سالن “جمهوری” استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۸ هزار میلیارد تومان تعهدات دولت در پروژه‌های ملی نیمه تمام راه و شهرسازی است، اظهار داشت: کل اعتبارات در این سال‌ها کمتر از هزار میلیارد تخصیص و هزینه شده است.

    وی با بیان اینکه از دو سال گذشته تاکنون ۲۴۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و ۱۴۰ کیلومتر راه آهن اضافه شده است، افزود: ۳۷۰ کیلومتر هم احداث و بهسازی و روکش راه‌های روستایی انجام شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز دو مشکل اساسی دارد، گفت: تبریز از لحاظ کاربری‌های فراشهری بسیار فقیر است و بیش از ۷۰ درصد شهر به رنگ زرد است و مرکز گذران اوقات فراغت برای مردم بسیار کم داریم که ائل گلی و لاله پارک مهم‌ترین آن‌هاست.

    وی با بیان اینکه وقتی پروژه آیسان آغاز شد، می‌توانست به یک پروژه ملی تبدیل شود، ابراز داشت: اگر الان کسی بخواهد مکانی برای هتل ۵ ستاره بخواهد، زمین مناسب برای آنها نداریم. کناره‌های کریدور تبریز-سهند به عنوان مسیر توریستی کندوان، با رعایت قانون دسترسی به آزادراه‌ها، می‌تواند لکه‌های مناسب فراشهری را برای کریدور گردشگری در اختیار بگذارد که لکه‌های بالاتر از ۱۰ هکتار و ۱۰۰ هکتار تعریف شده است.

    سلطانی طرح بازآفرینی شهری در تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمامی مطالعات لازم را انجام داده‌ایم و تمام برنامه لازم برای ۱۰ سال آینده را مشخص کرده‌ایم که برای ۵۸ هکتار بازآفرینی شهرک جوانان تبریز آگهی مناقصه منتشر شده است.

    وی با بیان اینکه این منطقه قبلاً یکی از زون‌های خطرناک روی گسل با شیب بالا بود، خاطر نشان کرد: کل این محدوده بازآفرینی ۱۳۲ هکتار است که در ۵۸ هکتار برنامه ساخت و ساز داریم و بقیه برای رعایت حریم خط گسل طرح‌های دیگری اجرا می‌شود.

    تسنیم



    مطلب پیشنهادی

    هزینه آماده‌سازی هر واحد مسکن مهر ۲۰۰ میلیون تومان

    هزینه آماده‌سازی هر واحد مسکن مهر ۲۰۰ میلیون تومان

    بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی آماده‌سازی هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد که در خصوص باقیمانده‌های مسکن مهر، دولت آنرا متقبل شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *