سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۲۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 11629
  • رشد نگاه فرهنگی مسئولان و شهروندان به مسائل شهری
    رشد نگاه فرهنگی مسئولان و شهروندان به مسائل شهری

    رشد نگاه فرهنگی مسئولان و شهروندان به مسائل شهری

    سید مصطفی فاطمی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد ،گفت: امروزه نگرش فرهنگی شهروندان نسبت به مسائل شهری رشد یافته و این تغییر رویکرد در رویه شورا نیز مشهود است.

    او با اشاره به تغییر مطالبات شهروندان از تخریب بنا‌های فرسوده به مرمت و حفظ بافت تاریخی افزود: رسالت شورای شهر و شهرداری نیز از احداث مسیر برای انتقال شهروندان از سویی به سوی دیگر شهر متحول شده و حفظ تمامی اجزای شهر اهمیت یافته است.

    فاطمی عملکرد خوب شورا‌های استان در حوزه بافت تاریخی، گردشگری و صنایع دستی را قابل تقدیر دانسته و ادامه داد: اکنون شورا‌ها به مسائل فرهنگی ورود کرده و مانند والدین متعهد، به تربیت و آموزش شهروندان در زمینه فرهنگی همت گماشته اند.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با تأکید بر محدودیت منابع استان اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی انجام شده از سوی شورای شهر و شهرداری کاملاً منطبق بر اصول شهری بوده و این امر نشان از تعلق شورا به شهر است چرا که شورای شهر باید شهر را به محلی برای سکونت شهروندان تبدیل کند و این اهتمام شورا و شهرداری به اجزای مختلف شهر دلالت بر پختگی و رشد رویه شورا دارد.

    عزم استانی و دسترس پذیری یزد

    سید مصطفی فاطمی با اشاره به مشکلات معابر و کثرت پلکان در بافت تاریخی گفت: دو نهاد شهرداری و سازمان میراث فرهنگی گام بزرگی در آماده سازی اماکن گردشگری یزد برداشتند.

    او افزود: دو کمیته مناسب سازی شهر و کمیته گردشگری شهر دسترس پذیر نقش مهمی در مناسب سازی بافت تاریخی و حوزه گردشگری ایفا نمودند.

    این مسئول اظهار داشت: در واقع یک عزم استانی و همکاری بخش دولتی و خصوصی شهر یزد را به شهری دسترس پذیر برای معلولان و گردشگران ناتوان تبدیل کرده است.



    مطلب پیشنهادی

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    از مارسی و ملبورن تا ونکوور و نیویورک، مجسمه‌هایی در شهرهای سراسر جهان ساخته شده‌اند که با القای مفاهیم هنری، اجتماعی و سیاسی تاکنون توجه طیف وسیعی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *