جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 10785
  • زیرساخت های بیستون باید متناسب با یک شهر ممتاز گردشگری ارتقا یابد
    زیرساخت های بیستون باید متناسب با یک شهر ممتاز گردشگری ارتقا یابد

    زیرساخت های بیستون باید متناسب با یک شهر ممتاز گردشگری ارتقا یابد

    برزن نیوز: «مهرداد سالاری» روز دوشنبه در نشست طرح و بررسی مشکلات شهر بیستون که با حضور فرماندار شهرستان هرسین، شهردار بیستون، شورای شهر بیستون و مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد؛ اظهار داشت: شهر بیستون پیشانی استان کرمانشاه است و ورودی از شرق استان با کمربندی از کنار شهرهای کنگاور و صحنه می گذرد و عملا بیستون اولین شهر استان کرمانشاه است که مسافران در دل آن گذر می کنند و به این لحاظ برای ما بسیار مهم است.

    سالاری، گردشگری را محور اصلی اقتصاد شهر بیستون دانست و گفت: به دلیل وجود سایت جهانی بیستون و جاذبه های طبیعی و تاریخی آن بسیاری از گردشگران دنیا با این شهر آشنا هستند و همچنین قرار گرفتن در مسیر کرمانشاه به تهران و راه کربلا از یک موقعیت گردشگری بسیار ممتاز به این شهر بخشیده است.
    وی افزود: همچنین کریدور گردشگری بیستون _ کرمانشاه از یک موقعیت ممتاز گردشگری به لحاظ ظرفیت پذیرش سرمایه گذاری برخوردار بوده و در حد پروژه های بزرگ ملی است.

    معاون عمرانی استاندار اظهار داشت: این شهر هشت هزار نفر جمعیت دارد ولی باید با عوارض حاصل از این تعداد، باید به جمعیتی چند برابر این میزان خدمات ارایه دهد که در شرایط فعلی به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

    وی با تاکید بر این نکته که باید به سمت درآمدزایی برویم در ادامه عنوان کرد: متاسفانه طرح جامع شهر بیستون به شکلی تدوین شده است که به جای درآمدزایی عملا درآمدهای محدود آن مانند دریافت عوارض کارخانه های موجود هم با انتقال آن ها عملا قطع می شود.

    معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، سایت جهای بیستون را یک ظرفیت عظیم درآمدزایی برای این شهر دانست و گفت: مجموعه های تاریخی بسیاری در دنیا هست که در کنار آن مراکز خدماتی و تجاری بسیاری رونقی دایر است و همین مجموعه ها محلی برای کسب درآمد شهرداری هاست و توسعه بیستون هم باید با این دید دنبال کرد.

    وی پارک جنگلی بیستون را یک ظرفیت بسیار خوب برای درآمدزایی دانست و گفت: این پارک در ۲۰ دقیقه ای کرمانشاه و در یک موقعیت بسیار مناسب واقع شده است و در صورت ارایه طرح های مناسب می توان جمعیت زیادی را جذب کرد و درآمدزایی کرد.

    شهر بیستون با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه از مناطق کهن ایران محسوب می شود که آثار تاریخی به جا مانده از این منطقه امروز یکی از مناطق دیدنی و گردشگری کشور محسوب می شود.
    در عرصه محوطه تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیستون ۲۸ اثر ثبت شده ملی وجود دارد و تاکنون در حریم آن نیز بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد ۸۸ اثر آن در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.
    کتیبه و سنگ نگاره های داریوش هخامنشی در دل کوه بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه محسوب می شود.
    کاجستان بیستون با ۱۲۲ هکتار مساحت در کنار آثار تاریخی بیستون یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان کرمانشاه است که متاسفانه تاکنون از آن بخوبی استفاده نشده است.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *