دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 1277
  • سکونت ۱۹ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی

    سکونت ۱۹ میلیون نفر در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی

     

    عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران از زندگی ۱۹ میلیون تن در بافت فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی سراسر کشور خبرداد.
    به گزارش برزن نیوز باز پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید روستا عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: مطالعات مختلفی در رابطه با مقوله حاشیه‌نشینی صورت گرفته و آماری در این رابطه به دست آمده است.
    وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، در حال حاضر ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند.
    مدیر کل دبیر خانه ستاد ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی با اشاره به آمار مختلف ارائه شده در رابطه با حاشیه نشینی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، ۶ میلیون نفر از جمعیت کشور را حاشیه نشین‌ها تشکیل می‌دهند و سایر آمار ارائه شده مورد تایید نیست.
    روستا از بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با وضعیت برخی از محلات کشور اظهارکرد: در یک مطالعه، وضعیت ۲ هزار و ۷۰۰ محله که در مناطق حاشیه قرارداشتند مورد بررسی قرار گرفت و این مطالعه در مساحتی به وسعت ۱۴۰ هزار هکتار انجام شده است.
    وی از طرح موضوع سکونت گاه‌های غیر رسمی در شورای اجتماعی کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: مسئله سکونت گاه‌های غیر رسمی به یک دغدغه عمومی تبدیل شده و موضوعات مرتبط با آن، اکنون در شورای عالی اجتماعی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *