چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۲۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 2005
  • اجتماعی سنندج ارشادی

    سیمای آسیب های اجتماعی استان کردستان مشخص شده است

    مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: سیمای آسیب های اجتماعی استان کردستان مشخص شده و براین اساس سندهایی در حوزه طلاق و کودکان کار و خیابانی تدوین شده است.

    جمال ارشدی امروز دوشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی استان کردستان که با محوریت بررسی راهکارهای حمایت و توانمندسازی زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده در سنندج برگزارشد، گفت : سال گذشته ۱۷ طرح اجتماعی را در مناطق حاشیه ای استان اجرا کردیم که بیشترین آن مربوط به شهر سنندج بود.
    وی با اشاره به اینکه مجموعه عوامل ومتغییرهایی در افزایش آسیب های اجتماعی نقش دارند، عنوان کرد: بی شک کنترل و پیشگیری از این عوامل توسط یک دستگاه به تنهایی امکان پذیر نیست و باید برای هر دستگاهی وظایفی دراین راستا تعریف شود.
    وی با بیان اینکه برنامه هایی را در سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه ای استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی آغاز کردیم، بیان کرد: در کردستان ۵۲ محله حاشین نشین وجود دارد که از این تعداد ۱۷ محله درسنندج، ۷ محله درسقز، ۵ محله درمریوان،۵ دربیجار و ۱۳ محله هم در بانه است.
    مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اضافه کرد: متناسب با حوزه آسیب های اجتماعی دراستان اقدامات مطلوبی انجام شده و وزارت کشور ۹۱۰ میلیون تومان به این حوزه دراستان اختصاص دادند که تمام این مبلغ جذب شد.
    ارشدی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون تعداد سازمان های مردم در نهاد درکردستان رشد ۲۸۳ درصدی داشته است، گفت: هم اکنون ۱۸۰ سازمان مردم نهاد از استانداری استان مجوز فعالیت گرفتند و ۳۵ انجمن دیگر هم در حال دریافت مجوز هستند.
    وی عنوان کرد: تعداد سازمان های مردم نهاد استان که از استانداری، بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان مجوز دریافت کردند در حال حاضر ۴۰۰ انجمن است.
    وی با اشاره به اینکه سیمای آسیب های استان کردستان مشخص شده است، گفت: با مشارکت بهزیستی سند طلاق تدوین شد و به مرحله اجرا هم رسید.
    مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان ادامه داد: از دیگر اقدامات مطلوب انجام شده در استان تدوین سند ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان است که براساس آن برنامه های این حوزه را اجرا می کنیم.
    ارشدی عنوان کرد: سال گذشته نرخ طلاق استان ۴٫۱ بود که نسبت به سال ۹۴ تغییری نکرده بود که این نشان از تاثیرگذاری اقدامات پیشگیرانه و کنترلی است.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *