جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۱۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 11711
  • ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه جوابگوی جمعیت نیست/ نیازمند فکر اساسی است
    ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه جوابگوی جمعیت نیست/ نیازمند فکر اساسی است

    ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه جوابگوی جمعیت نیست/ نیازمند فکر اساسی است

    علی‌رضا کاکاوند امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: در هر شهر باید شبکه جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر که مدیریت آن با شرکت آب و فاضلاب است و شبکه هدایت آب‌های سطحی که مدیریت آن با شهرداری است؛ وجود داشته باشد.

    وی مجموعه طول شبکه و خطوط فاضلاب شهر کرمانشاه را یک‌هزار و ۲۶۰ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون حدود ۶۰ درصد یعنی ۸۵۰ کیلومتر از این شبکه انجام شده که در نهایت به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هدایت می‌شود.

    مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هم، گفت: ظرفیت ساخته شده آن در حال حاضر برای ۳۲۰ هزار نفر است و جوابگو جمعیت شهر که نزدیک به یک‌میلیون نفر است، نیست.

    وی با انتقاد از این موضوع که توسعه شهر کرمانشاه متناسب با ظرفیت‌ها انجام نشده است، تصریح کرد: از این رو رودخانه‌های قره‌سو و آبشوران ظرفیت‌های خدادادی برای این موضوع در شهر محسوب می‌شود.

    کاکاوند افزود: حدود ۶۰ درصد از فاضلاب شهر کار شده و ۴۰ درصد و دو مدل از تصفیه‌خانه آن باقی‌مانده که اعتبار مورد نیاز برای جمع‌آوری فاضلاب شهر کرمانشاه رقمی بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که به تناسب اعتبار روی ۴۰ درصد باقی‌مانده از شبکه جمع‌آوری فاضلاب کار می‌شود.

    وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع داشتیم که امسال با پیگیری‌های صورت گرفته به ۲۵ میلیارد تومان رسیده که در حال حاضر ۱۱ پیمانکار مشغول به کار هستند، ولی این ۲۵ میلیارد تومان با یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز فاصله زیادی دارد که نیازمند فکری اساسی از سوی مسئولان استانی است.

    این مسئول ادامه داد: برای تامین اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی شبکه از طریق اعتبارات استانی، ملی و حتی بانک جهانی و آسیایی پیگیر شدیم که در اولویت دوم کشور هم محسوب می‌شویم، اما به علت تحریم ظالمانه موفق نشدیم که پیگیر آن هستیم و امیدواریم طی سال آینده به نتیجه برسد.

    وی حل مشکلات را وابسته به تامین اعتبار در کنار مشارکت مردم دانست و گفت: تا این دو مقوله حل نشود مشکلات فاضلاب شهر سرسامان نمی‌گیرد.

    کاکاوند اضافه کرد: در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تبصره سه را داریم که براساس آن شرکت آب و فاضلاب در هر شهر می‌توانند با هماهنگی و تصویب شورای آن شهر رقمی در قبوض آب‌بها بابت زیر‌ساخت‌ آب و فاضلاب لحاظ کند که شهر کرمانشاه به عنوان تنها مرکز استان کشور از این ظرفیت محروم است.

    کاکاوند مشکل فشار آب در برخی از شهرک‌ها به خصوص در مجتمع‌های به صورت آپارتمانی را به علت عدم ساخت پمپ و مخزن دانست و گفت: این موضوع جزء اصول اولیه نظام مهندسی و شهرسازی است که متاسفانه در برخی از مجتمع‌ها یا اصلا کار نشده و اگر هم دارند حجم آن جوابگوی جمعیت ساکن آن نیست.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *