جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۰۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 570
  • فود استریت سی تیر (گزارش تصویری از پیاده راه سی تیر ۱)

    تهران در ماه رمضان شبهای زنده ای دارد، خیلی از کافه ها و رستوران ها تا سحر باز هستند اما تجربه متفاوت این شبهای تهران در خیابان سی تیر است. در دوم تیر به  سی تیر میرویم تا حال و هوای این خیابان تاریخی را در این شب ها ببینیم. خیابان سی تیر از تقاطع خیابان  امام خمینی هیاهوی دیگری دارد، شلوغی فضا را از ماشین های پارک شده خیابان های اطراف می شود حدس زد. قبل از اینکه به سی تیر برسی بوی غذا میخورد توی مشامت. بویی که نمیشود تشخیص داد از جوجه کباب است یا بندری، شاید هم کمی از عطر گلاب فالوده قاطی اش باشد، یا چند گل محمدی که توی قوری چای یک کافه ی سیار جا خوش کرده اند،  بویی که شامه ات دوست دارد و قدمهایت کمی بلندتر میشود. به اول خیابان که میرسی تراکم آدمها زیاد می شود،شلوغی فضا دوست داشتنی است. یک طرف خیابان دکه های کوچک فروش اغذیه و طرف دیگرش چندین فلوکس که با خلاقیت تمام از جوجه کباب دارند، تا تنور پیتزا و پیتزای گرم. تازه میشود داخل یکی از همین فلوکس ها نشست و تجربه ای متفاوت از کافه گردی داشت.

    غرفه های سمبوسه،فلافل و بندری هیاهوی خودش را دارد. خلاقیت در ارائه غذا موج میزند.ساندویچ های خانگی،شربت های گیاهی و شیرینی خانگی. غرفه گیلان حس و هوای شمال دارد. زندگی اینجا جریان دارد، مردی در صف گرفتن سمبوسه است، پسری با دوستش هم فالوده می خورند هم  میخندند، بچه ای بستنی قیفی اش را گاز میزند و خانم جوانی منتظر آماده شدن دمنوشش است. و البته بازار سلفی گرفتن هم داغ است. سنگ فرش خیابان سی تیر شب ها به قرق آدم ها در می آید،آدم هایی که چهره هایشان شاد تر از چهره شان در جاهای دیگر تهران است حس میکنی چقدر این فضا را دوست داری. اما حیف که هراز گاهی حضور ماشینی آرامش خیالت را به هم میریزد.

    اینجا تنوع غذایی زیادی دارد، اما اگر روز یا شب شلوغی اینجا باشید به احتمال زیاد جایی برای نشستنتان نیست، نیاز به مبلمان شهری و چیدن چهارپایه و صندلی هایی که بشود با خیال راحت از خوراکی های متنوع لذت برد احساس میشود. یعنی این پیاده راه مبلمان شهری ندارد و در سراسر خیابان جایی برای نشستن و دمی آسایدن نیست.

    غرفه داران میگویند بعد ماه رمضان از هشت صبح بازند تا دوازده شب و من به گرما فکر میکنم، به سایبان هایی که نیست و به گرمایی که ممکن است در یک ظهر گرم تابستان اذیت کننده باشد،اگر چه فضای سبز و بوستان کناری می تواند راه گشایی برای این مشکل باشد. صدای موسیقی و آواز یک گروه دو نفره دوباره میاوردت وسط جمعیت و دلت میخواهد از همین لحظه زندگیت لذت ببری.

    فود استریت سی تیر جایی است که تهران نیاز دارد، خیابانی که بشود آنجا قدم زد، به آسانی خورد و نوشید، قیمت غذا مناسب است و جذابیت های بصری و فضایی لحظات خوبی برایتان رقم میزند.

    این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر سی تیر پر جنب و جوش است اگر تجربه ای متفاوت از غذا خوردن در شبهای تهران میخواهید سی تیر را مقصد تان کنید.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *