پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 3737
  • لایحه درآمدهای پایدار شهری در بن‌بست دولت مانده است
    لایحه درآمدهای پایدار شهری در بن‌بست دولت مانده است

    لایحه درآمدهای پایدار شهری در بن‌بست دولت مانده است

    رسول اصغرزاده پیرامون تجربه شش ماهه شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره پنجم اظهار کرد: علی‌رغم انجام فعالیت‌های انجام شده که از وظایف قانونی شورای شهر محسوب می‌شود ولی فرصت کوتاه شش ماهه، زمان مناسبی برای بیان میزان موفقیت و چگونگی عملکرد کار شورای پنجم نیست.

    وی ادامه داد: گفت‌وگو پیرامون عملکرد شورای پنجم باید در قالب برنامه‌ای یکساله و با تنظیم گزارش‌های مستند از فعالیت‌ها و مصوبات شورا ارایه شود.

    رییس شورای اسلامی شهر ارومیه به اقدامات انجام شده در دو ماهه شروع به فعالیت شورای پنجم اشاره کرد و گفت: انتخاب شهردار شهر ارومیه، راه‌اندازی کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی، تعیین و انتخاب نمایندگان ناظر شورای شهر در سازمان‌ها و مناطق شهرداری در در این بازه زمانی شروع به فعالیت شورای پنجم در دستور کار قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن انجام شد.

    طرح تفصیلی ارومیه ابلاغ شد

    وی ادامه داد: مطالعات پیرامون طرح تفضیلی و جامع مناطق پنج‌گانه شهر ارومیه که در آخرین مراحل تکمیل قرار داشت را تکمیل و در مرحله ابلاغ قرار گرفت.

    اصغرزاده افزود: چارت جدید شهرداری شهر ارومیه را نیز با توجه به ابلاغیه‌ها و بخش‌نامه‌های وزارت کشور اتمام و در مرحله ابلاغ قرار دادیم.

    وی با بیان اینکه در تدوین لایحه عوارض سال۹۷ تسهیلات ویژه‌ای برای مردم در نظر گرفته شد، تصریح کرد: تنظیم و تدوین لایحه عوارض سال۹۷ با مطالعات بیشتر از سال‌های قبل انجام گرفت و تسهیلات ویژه‌ای نیز برای مردم در نظر گرفته شد.

    رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری مشکلی درخصوص ابلاغ بودجه نداشتیم، گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری برای پنج منطقه و ۱۰سازمان آن در موعد مقرر تنظیم شد به طوری که در فروردین ماه سال جاری مشکلی درخصوص ابلاغ بودجه نداشتیم.

    وی با بیان اینکه از ۱۱ عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تنها دو نفر به عنوان عضو جدید در شورای پنجم حضور دارند، خاطرنشان کرد: از ۱۱ عضو شورایشهر،۹ نفر سابقه حضور در شوراهای سوم و چهارم را دارند که این اعتماد مردم وظیفه اعضای شورا را سنگین تر می کند.

    اصغرزاده توسعه و پیشرفت شهر را مهم‌ترین عامل در انجام تعاملات دانست و گفت: نوع تعامل شورای شهر با سایر بخش‌های استان از جمله فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای توسعه و پیشرفت  شهر انجام گرفته که نتیجه آن در مدیریت شهری و در خدمات ارایه شده درخصوص ظاهر شهر و نیز توسعه روزافزون شهر به خوبی نمایان است.

    وی با بیان مدیریت شهری درخصوص پیشرفت و توسعه شهر ارومیه اتفاق آرا و وحدت کلمه دارد، خاطر نشان کرد: علی‌رغم وجود قومیت‌ها و نگرش‌های متفاوت سیاسی و مذاهب مختلف در شورای پنجم، بحث‌های چالشی و تخصصی که اعضای شورا در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دارند  ولی زمانی که بر روی موضوعات به اتفاق نظر رسیدند، در کنار شهرداری و فرمانداری تلاش می‌کنند تا بیشترین بهره از خدمات نصیب مردم شود و درخصوص توسعه و پیشرفت شهر ارومیه اتفاق نظر دارند.

    تاثیرگذاری شورای اسلامی در مدیریت محلی غیرقابل انکار است

    رییس شورای اسلامی شهر ارومیه تاثیرگذاری شورای اسلامی شهر را در مدیریت محلی غیر قابل انکار دانست و گفت: سابقه تاسیس شهرداری ها و فرمانداری ها از ۱۵۰سال می گذرد ولی میزان تاثیرگذاری که شورای اسلامی شهردر حوزه مدیریت محلی داشتند غیرقابل انکار است زیرا تعاملات مردم با این شوراها نیز بیشتر از سایر نهادهای حاکمیتی در حوزه مدیریت شهری است.

    سال۲۰۲۰ ارومیه مرکز گردشگری و طبیعت گردی کشور معرفی می‌شود

    رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه درصورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، ارومیه را به عنوان مرکز گردشگری و طبیعت‌گردی کشور معرفی می‌کنیم، گفت: پتانسیل لازم برای اجرای این طرح را داریم به طوری که برخی از زیرساخت‌های آن انجام شده و برخی از زیرساخت‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته شده است.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به طرح این موضوع در  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، درصورتی که زیرساخت‌های لازم توسط این سازمان فراهم شود، سال۲۰۲۰ شهر ارومیه را به عنوان مرکز گردشگری و طبیعت گردی کشور معرفی می‌کنیم.

    بن بستی که لایحه درآمدهای پایدار شهرداری با آن مواجه شده است

    اصغرزاده مهم‌ترین چالش پیش روی همه شهرداری‌های کشور را نبود منابع مالی پایدار عنوان کرد و افزود: از زمان استقرار سازمان شهرداری، این سازمان‌ها مکلف بر این امر شدند که منابع مالی کسب کنند و در خصوص هزینه آن در بخش‌های موردنظر تصمیم‌گیری کنند.

    وی ادامه داد: بزرگترین چالش شهرداری‌های کشور در به دست آوردن منابع مالی پایدار است ولی همچنان لایحه درآمدهای پایدارشهری که رییس جمهور وقت کشور در اولین اجلاس شوراها در اردیبهشت  ۹۳ و در جمع شوراهای اسلامی سراسر کشوراعلام کرد به مجلس ارائه کرده، در بن بست کمیسیون تخصصی دولت و وزارت کشور مانده و خارج نشده است.

    ارومیه استان پرآبی است اما دریاچه همچنان بحران آب دارد

    رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه بحران دریاچه ارومیه یک مشکل ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود، گفت: با توجه به اینکه ارومیه دومین استان پرآب کشور محسوب می‌شود بنابراین در زمینه کم آبی با بحران مواجه نیست ولی رسیدگی به مشکلات دریاچه ارومیه به دلیل آنکه یک مساله ملی و بین‌المللی است، حائز اهمیت است.

    وی تصریح کرد: با وجود اینکه با مشکلات کم آبی در استان مواجه نیستیم ولی این دلیلی نمی شود که نسبت به بحران آب کشور بی تفاوت باشیم و برای سال های کم آبی اقداماتی از جمله کاشت گونه‌های گیاهی که نیاز به آب کمتری دارند، افزایش استفاده از آب خام شهری در شهرداری و نیز آبیاری فضای سبز به صورت هوشمند در دستور کار قرار داده شده است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *