چهارشنبه , ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۳:۵۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 20986
  • هزار دستگاه تاکسی برقی وارد ناوگان حمل و نقل شد | ورود ۶۵ هزار دستگاه تاکسی و ون برقی در اولویت قرار دارد

    هزار دستگاه تاکسی برقی وارد ناوگان حمل و نقل شد | ورود ۶۵ هزار دستگاه تاکسی و ون برقی در اولویت قرار دارد

    آیین ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران ظهر امروز -سه‌شنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، پوریافر شهردار منطقه ۲۱، پلیس راهور و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

    مالکی در ابتدا این مراسم با بیان اینکه پروژه امروز پروژه عظیمی بود که با تدابیر شهردار تهران شاهد به بار نشستن آن هستیم، گفت: حرکت به سوی برقی سازی که از تدابیر ویژه دولت و شهید جمهور بود یک حرکت بزرگ به سمت کاهش آلودگی هوا در پایتخت است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان عمومی به ویژه تاکسی ها نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد. نیمی از تاکسی های پایتخت و تمامی ون‌ها فرسوده هستند. شهرداری با دو رویکرد حرکت به سمت کاهش آلودگی هوا و ارتقا حمل و نقل عمومی حرکت به سمت برقی سازی را آغاز کرد. در سال جاری شاهد ورود ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی به حوزه حمل و نقل عمومی هستیم. بخشی از این عدد در قالب همکاری با وزارت صمت منعقد شد و تاکسی های امروز از همین گروه خودروها هستند که با ظرفیت شرکت کرمان موتور با انعقاد تفاهم نامه ای ورود ۲ هزار تاکسی برقی به پایتخت کلید خورد.

    او گفت: به جهت تسهیل شرایط خرید برای تاکسیرانان بنا به تدبیر شهردار تهران اعطای وام ۳۰۰ میلیون تومانی از سمت شهرداری و ‌۶۰۰ میلیونی از سمت خودروساز در نظر گرفته شد و این شرایط باعث خروج خودروهای فرسوده از ناوگان عمومی پایتخت خواهد شد.

    محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: امروز داستان توسعه جمهوری اسلامی ورق جدیدی می خورد. زیرساختی در کشور رقم می خورد که مبنایی خواهد بود تا در آینده حوزه برقی سازی گسترش پیدا کند که یکی از مهم‌ترین شئون آن حمل و نقل عمومی است.

    او ادامه داد: این امر به حمل و نقل شخصی هم توسعه خواهد پیدا کرد. از سال گذشته با نگاه ویژه شهید جمهور موضوع برقی سازی در دستور کار قرار گرفت. شورای ششم و شهرداری تهران به برقی سازی تاکید کردند و ناوگان حمل و نقل عمومی برقی «مشخصا تاکسی» در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

    هرمزی اطهار کرد: با کمک دولت درباره ۲۷ هزار تاکسی جدید را در سال جاری توافق کردیم که قرار داد ۵ هزار دستگاه منعقد شده است. امروز ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی و ظرف یک ماه آینده ۱۰۰۰ دستگاه دیگر به پایتخت وارد خواهد شد.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه تا پایان سال این عدد محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد خرید و ورود ۲۵ هزار دستگاه برقی نیز از سمت‌ شهرداری تهران با چینی ها بسته شده است.

    او درباره ایستگاه های شارژ مورد نیاز این خودروها گفت: هم در حوزه مطالعات جایگاه شارژ هم احداث آن اقداماتی انجام گرفته است. تا امروز ۷۴ جایگاه شارژ احداث شد؛ کما اینکه خودروها قابلیت شارژ خانگی نیز دارند. قراردادی با شرکت مبنا در حدود ۹۰۰ جایگاه شارژ بسته شده است و تا پایان سال محقق خواهد شد.

    در ادامه شادی مالکی در حاشیه مراسم امروز تحویل تاکسیرهای برقی با بیان اینکه در گام نخست دویست دستگاه تاکسی برقی تحویل رانندگان تاکسی خواهد شد گفت: سایر خودروهای برقی نیز تا چند هفته اینده وارد مدار شده و تحویل رانندگان می شود.

    او با بیان اینکه حرکت به سمت برقی سازی یک الزام است که با تدبیر دولت و شهرداری تهران در راستای کاهش الودگی هوا و ارتقا خدمات رسانی به شهروندان در اولویت کار قرار گرفته است گفت: با توجه به فراهم شدن شرایط قرار است براساس برنامه ریزی ها ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان شود که بخشی از تاکسی ها ذیل تفاهم نامه با شرکت های خودروساز که بعد از دریافت استاندارها و پلاک خودرو وارد مدار می شود.



    مطلب پیشنهادی

    بنگاه‌داری خصوصی و بازار آزاد مورد توجه قرار گیرد

    بنگاه‌داری خصوصی و بازار آزاد مورد توجه قرار گیرد

    وزیر اسبق راه و شهرسازی داشتن اندیشه قوی، توجه به بنگاهداری خصوصی و بازار آزاد را برای توسعه ایران لازم دانست.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *