دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۰۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 4121
  • همدان|همایش ملی گردو و مبل و منبت تویسرکان آغاز به کار کرد
    همدان|همایش ملی گردو و مبل و منبت تویسرکان آغاز به کار کرد

    همایش ملی گردو و مبل و منبت تویسرکان آغاز به کار کرد

    حبیب مومیوند در حاشیه افتتاح این همایش در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: در این همایش شاهد برپایی نمایشگاه گردو، مبل و منبت، فرش دست باف، سوغاتی های تویسرکان مانند شاطه حلوایی، صنایع چرم و دیگر توانمندی های شهرستان تویسرکان در قالب حدود ۵۰ غرفه هستیم.
    وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی پیوندزنی و سرشاخه کاری و همچنین مبارزه با آفات باغ ها و درختان گردو از دیگر بخش های این همایش به شمار می روند.
    فرماندار تویسرکان بیان کرد: نمایشگاه کتاب، نقاشی، خوشنویسی و آثار هنرمندان تویسرکانی نیز در بخش جنبی این همایش در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی تویسرکان آماده استقبال از عموم علاقمندان است.
    این مسئول ابراز کرد: برای آئین افتتاح همایش ملی گردو و مبل و منبت تویسرکان علاوه بر رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، استاندار همدان، مجموعه مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط استان، همه فرمانداران و ائمه جمعه استان همدان و سایر شخصیت های ملی و استانی نیز دعوت رسمی صورت گرفته است.
    مومیوند گفت: معرفی گردوی جهانی تویسرکان به عنوان پایتخت گردوی ایران، صنایع مبل و منبت این شهرستان به عنوان خاستگاه این هنر- صنعت اشتغالزا و فرش دستباف اصیل، دیگر ظرفیت ها و همچنین معرفی جاذبه های متنوع گردشگری شهرستان تویسرکان از مهمترین اهداف برگزاری همایش ملی گردو و صنایع مبل و منبت در تویسرکان به حساب می آیند.
    این همایش از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه آماده استقبال از همه مردم ایران زمین و گردشگران داخلی و خارجی است



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *