یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۰۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 2295
  • خطر جدی فرونشست در مسیر راه‌ آهن تهران - مشهد
    ریل گذاری خط آهن همدان- سنندج با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد

    همدان بارانداز و محور تردد ریلی غرب کشور به پایتخت می شود

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به احداث راه‌آهن تهران – همدان و همدان- سنندج، در آینده نزدیک همدان به عنوان بارانداز و محور تردد اصلی ریلی غرب کشور به پایتخت متصل می شود.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،”خیرالله خادمی”  در بازدید از روند اجرای طرح های زیر ساختی همدان بر آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن فامنین تاکید کرد و افزود: هفته گذشته مناقصه پیمانکار این ایستگاه و ایستگاه غرق آباد با شرکت بیش از ۵۰ پیمانکار انجام شد و پس از اتمام تشریفات مناقصه، پیمانکار نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی طی دو هفته آینده اقدام می کند.

    وی با بیان اینکه استان همدان با ۹ استان همجوار خود فاصله ای حدود سه ساعت دارد، ادامه داد: این موضوع می‌تواند در راستای توسعه و اعتلای اقتصادی استان همدان نقش فزاینده‌ای داشته باشد.

     

    وی با اشاره به اینکه در گذشته سالانه ۲۴۵ کیلومتر ریل گذاری انجام می شده ، بیان کرد: در حال حاضر سالانه ۵۱۹ کیلومتر ریل گذاری انجام می شود و این قابل قیاس با دوره های قبل نیست.

    خادمی یادآور شد: کاری که سال گذشته در همدان انجام شده در هیچ جا صورت نگرفته با توجه به جانمایی ایستگاه که دور از شهر بوده و وسعت زیاد ایستگاه احتیاج به تصمیم گیری خاص در رابطه با ادامه این مسیر داشتیم .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این بازدید ضمن خیر مقدم و تشکر از دکتر خادمی به دلیل پیگیری های مجدانه عنوان کرد: همدان با وجود اینکه راه آهن را در ۱۴۰ کیلومتر خود داشت  و از استان همجوار خود عقب بود هم اکنون توانسته ۱۵ هزار بلیط به فروش برساند و این نشان دهنده تلاش و همت مسئولین استانی است.

    مهندس فرهاد فرزانه بیان کرد: در رابطه با ۴ کیلومتر آخر این مسیر جهت جانمایی ایستگاه درون شهری باید دقت بیستری صورت بگیرد تا بعدها دچار مشکل نشویم.

    گفتنی است خط آهن همدان-تهران به طول ۲۶۷ کیلومتری یکی از طرح های مهم کشور است که پس از سالها توقف عملیات اجرایی، در دولت تدبیر و امید محقق شد.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *