یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 11924
  • وضعیت پویای شهرک خاوران در حوزه شهرسازی و معماری
    وضعیت پویای شهرک خاوران در حوزه شهرسازی و معماری

    وضعیت پویای شهرک خاوران در حوزه شهرسازی و معماری

    به گزارش برزن نیوز به نقل از مهر تبریز، شهردار منطقه ۹ تبریز گفت: طی سال های اخیر با وجود شرایط حاکم در امر ساخت و ساز، خوشبختانه آمارها حکایت از پویائی این منطقه در حوزه شهرسازی و معماری دارد.

    بهرام نسیانی اظهار داشت: طبق بررسی ها و آمارهای موجود، طی سال های ۹۶ تا ۹۹، شاهد نرخ رشد ۱۴/۱۲ برابری را به لحاظ تعداد پروانه های ساختمانی در شهرداری منطقه۹ می باشیم.

    وی افزود: طی سال های اخیر با وجود شرایط حاکم در امر ساخت و ساز، خوشبختانه آمارها حکایت از پویائی این منطقه در حوزه شهرسازی و معماری دارد.

    نسیانی خاطرنشان کرد: بر اساس این آمارها، در ۸ ماهه سال ۹۹، تعداد ۱۱۳ فقره پروانه ساختمانی صادر شده است که این تعداد در مدت مشابه سال ۹۸ هفتاد فقره، سال ۹۷ هفده فقره و در سال ۹۶ هشت فقره بوده است.

    وی تصریح کرد: با لحاظ زیربنای پروانه های ساختمانی نیز در ۸ ماه سال ۹۶ مقدار ۱۷۶۸۹ مترمربع، ۸ ماهه سال ۹۷ مقدار ۲۸۵۷۵ مترمربع، ۸ ماهه سال ۹۸ مقدار ۱۲۱۳۷۱ مترمربع و در ۸ ماهه سال ۹۹ مقدار ۲۰۲۳۷۷ مترمربع می باشد.

    نسیانی افزود: علاوه بر رشد قابل توجه تعداد و زیربنای پروانه های ساختمانی در سنوات اخیر شاهد تمایل سرمایه گذاران به افزایش احداث واحدهای بزرگتر و ارتقاء کیفی اعیانیهای احداثی نیز می باشیم.

    شهردار منطقه۹ تصریح کرد: با همت و تلاش خادمین مردم در شهرداری منطقه۹، شالوده و پایه اساسی کار در شهرک خاوران بنا شده و با اقدامات زیربنائی و زیرساختی، آبادانی و توسعه ی این شهرک با شتاب و سرعت ملموسی قابل مشاهده است.

    نسیانی در سخنان پایانی خود، ضوابط متمایز شهرسازی و معماری مصوب شهرک خاوران و نیز ثبات حاکم در اجرای این ضوابط را از علل اصلی افزایش ساخت و سازها در این بخش از کلانشهر تبریز دانست و تصریح کرد: با سیاست های اتخاذ شده در حوزه شهرسازی و معماری که از اهم آنها سامانه شهروندسپاری و صدور دو مرحله ای پروانه ساختمانی می باشد، خوشبختانه شفاف سازی و سهولت در اخذ مجوز های ساخت حاصل گردیده و این موضوع، تأثیر بسزائی را در روند صعودی ساخت و سازها و استقبال شهروندان جهت اخذ پروانه ساختمانی داشته است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *