جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۳۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 4893
  • پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری کرج به کتابخانه‌ها به‌صورت تهاتر
    پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری کرج به کتابخانه‌ها به‌صورت تهاتر

    پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری کرج به کتابخانه ها به صورت تهاتر

    احمدعلی هراتی به آخرین اقدامات برای احداث کتابخانه مرکزی کرج اشاره کرد و گفت: تحقق این مهم یکی از آرزوهای دیرین مردم فهیم کلان‌شهر کرج است، خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده واگذاری زمین برای احداث این کتابخانه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز قطعی شده است.

    وی تأکید کرد: زمین محل احداث کتابخانه مرکزی کرج در خیابان اردلان ششم واقع است که دو هزار و ۶۶۰ مترمربع وسعت دارد، همچنین با عنایت ویژه استاندار البرز به‌زودی مراسم کلنگ زنی برگزار می‌شود.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز بابیان اینکه مقدمات کلنگ زنی کتابخانه مرکزی کرج فراهم‌شده و به‌زودی تاریخ دقیق اعلام می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم این مهم تا پایان امسال عملیاتی شود.

    هراتی با اشاره به امکانات موجود در ساختمان کتابخانه مرکزی کرج، گفت: در طراحی ساختمان کتابخانه، سالن‌های وسیع مجزای مطالعه برای کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان و ایجاد قرائت‌خانه‌هایی با وسعت کافی مدنظر است.

    وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای کتابخانه‌ای استان، گفت: کتابخانه عمومی بخش آسارا واقع در جاده چالوس در دهه مبارک فجر امسال افتتاح خواهد شد، برای تحقق این مهم مجوزهای لازم اخذشده و تجهیز فضای کتابخانه‌ای آسارا نیز دنبال شده است.

    کتابخانه عمومی آسارا در زمینی به وسعت ۳۰۰ مترمربع احداث‌شده استمدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه کتابخانه عمومی بخش آسارا در مساحتی ۳۰۰ مترمربعی احداث‌شده است، گفت: این کتابخانه دارای بخش‌های ویژه کودک، نوجوان و بزرگ‌سال است، ایجاد سالن مخزن و سال مطالعه مجزای خواهران و برادران نیز از دیگر بخش‌های این کتابخانه به‌حساب می‌آید.

    هراتی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری و تعامل مدیریت شهری کرج مقدمات حق انتفاع چهار فضای کتابخانه‌ای زیرمجموعه مدیریت شهری به اداره کل کتابخانه عمومی استان البرز دنبال می‌شود.

    وی اضافه کرد: این موضوع ابتدا در قالب لایحه‌ای از سوی شهرداری کرج در صحن علنی شورا مطرح و پس از تصویب چهار فضا به سرانه کتابخانه‌ای زیرمجموعه کتابخانه‌های عمومی استان افزوده خواهد شد.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه مالکیت ساختمان این فضاهای کتابخانه‌ای همچنان با مدیریت شهری کرج خواهد بود، گفت: ارائه تمامی خدمات حتی تأمین نیروی انسانی شاغل در این مکان‌ها از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز انجام می‌شود.

    هراتی افزود: این فضاهای کتابخانه‌ای در مناطقی ازجمله شهرک اوج، شاهین ویلا، خیابان المهدی حصارک پایین و مصباح است که جمعیت نسبی قابل‌توجهی دارند.

    در شهر کرج مقرر است پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه‌های عمومی به‌صورت تهاتری انجام شودوی در ادامه با تأکید بر اینکه به‌یقین ایجاد فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای در این مناطق نویدبخش تعاملات خوب میان مدیرت شهری کرج و اداره کل کتابخانه عمومی استان البرز است، گفت: این فضاهای کتابخانه‌ای به آخرین تجهیزات، منابع، امکانات و کتب روز مجهز می‌شوند و در بخش‌های مختلف کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان فراهم آوری مواردی ازجمله سالن مطالعه، اینترنت، و دیگر امکانات کتابخانه‌های عمومی مدنظر قرار داده می‌شود.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به همکاری و تعامل  خوب شهرداری‌های استان البرز در راستای پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از محل درآمدها، گفت: بعد از برگزاری همایشی که مدتی قبل از سوی استانداری پایه‌ریزی شده بود و شهرداران نیز در آن حضور داشتند شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه بودیم.

    هراتی با این توضیح که در شهر کرج نیز مقرر است پرداخت نیم درصد درآمدها به‌صورت تهاتری انجام شود، گفت: درواقع پرداخت مطالبات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز از سوی شهرداری این کلان‌شهر به‌صورت واگذاری چهار فضای کتابخانه‌ای زیرمجموعه مدیریت شهری است که در آینده‌ای نزدیک و با موافقت و تصویب شورای شهر انجام می‌شود.

    وی در بخش دیگری به اقداماتی که در آستانه چهل‌سالگی انقلاب انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: برنامه خوبی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با موضوع «چهل قلم» در حال برگزاری است که در قالب آن از ۴۰ نویسنده برتر دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تجلیل می‌شود، برگزاری این برنامه  در استان البرز در تاریخ دهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

    ارسال ۸۰۰۰ اثر به دبیرخانه مسابقه نقاشی چهل سالگی انقلاب

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز اضافه کرد: برگزاری مسابقه نقاشی در نقاط مختلف استان از دیگر برنامه‌های است که اجرا خواهد شد، موضوع مسابقه با محوریت شعار سال به نام حمایت از کالای ایرانی تعیین‌شده، این مسابقه توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز با همکاری دستگاه‌های مرتبط پایه‌ریزی شده است.

    هراتی بابیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ اثر نقاشی کودکان و نوجوانان سنین هفت‌تا ۱۵ سال به دبیرخانه این مسابقات ارسال‌شده است، گفت: در مقایسه با سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی در این زمینه حاصل‌شده است.

    وی تشریح کرد: مراسم اختتامیه مسابقه بزرگ نقاشی به تفکیک در هر یک از شهرهای استان برگزار می‌شود و سپس در اواخر بهمن‌ماه سال جاری در کرج برنامه استانی این مسابقه برگزار می‌شود که در قالب آن برگزیده‌های استانی انتخاب و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *