دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۴۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 13530
  • کاهش بوی نامطبوع در تهران؛‌ آرادکوه تا 5 سال آینده منتقل نمی‌شود
    کاهش بوی نامطبوع در تهران؛‌ آرادکوه تا ۵ سال آینده منتقل نمی‌شود

    کاهش بوی نامطبوع در تهران؛‌ آرادکوه تا ۵ سال آینده منتقل نمی‌شود

    سید آرش حسینی میلانی درخصوص پیگیری‌های شهرداری تهران برای حل مشکلات مجتمع دفع و پردازش پسماند آرادکوه اظهار کرد: «تلاش شهرداری و پیگیری شورای شهر تهران در دوره پنجم برای حل مشکلات آرادکوه این بوده است که فرایندهای مدیریت پسماند در آرادکوه اصلاح شود و در این زمینه با اقداماتی که صورت گرفته، سعی شد تا حد امکان از انتشار بوی نامطبوع در شهرک‌های اطراف، بافت مسکونی اطراف و اتوبان فرودگاه امام خمینی کاسته شود.»

    رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد:‌ «اقداماتی که انجام شد پس از یکسال و نیم به نتیجه رسیده است و فرایندهای پردازش و تولید کمپوست اصلاح شده است. علاوه بر این اصلاحاتی در ایستگاه‌های میانی انجام شده است تا تولید شیرابه کاهش یابد و شیرابه،‌ بهتر تصفیه شود. همچنین کانال‌هایی در آرادکوه طراحی و حفر شده است که شیرابه به صورتی به حوضچه تصفیه هداست شود که بوی کمتری منتشر ‌شود.»

    این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ «در بازدیدهایی که از مجتمع آرادکوه صورت گرفته، فرایندها اصلاح شده است مضاف بر اینکه ایستگاه مانیتورینگ هم تهیه و بخش هواشناسی آن راه‌اندازی شده است و بخش بو نیز در حال تجهیز است که اگر راه‌اندازی شود، نتیجه اقدامات شهرداری قابل رصد و پیگیری است.»

    حسینی میلانی در ادامه درباره جابه‌جایی و انتقال آرادکوه نیز گفت:‌ «در طرح جامع مدیریت پسماند به موضوع جابجایی و جانمایی مکان جدید آرادکوه پرداخته شده است. در این طرح یکسری مطالعات وجود دارد که یکی از آن بخش‌ها جانمایی است و برای تحقق آن مشاور انتخاب شده و موضوع در حال بررسی است. حدود ۱۱ ماه آینده خروجی این مطالعات مشخص می‌شود و گزینه‌های مختلف برای انتقال آرادکوه مشخص خواهد شد. همچنین هزینه‌های انتقال آرادکوه مشخص می‌شود زیرا اثرات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی آن باید مشخص شود.»

    رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌ «وقتی هزینه‌های جابه‌جایی آرادکوه مشخص شود،‌ ذی‌نفعان موضوع(دولت،‌شهرداری و محیط زیست) وارد هم‌اندیشی و مذاکره می‌شوند. البته جابه‌جایی آرادکوه تبعاتی برای منطقه جدید دارد و تغییر آن یکی از کارهای سخت برای کلانشهر تهران است که به وفاق جمعی نیاز دارد و باید در یک برنامه میان مدت انجام شود و این اتفاق در ۵ سال آینده رخ نمی‌دهد زیرا به زمان و بودجه قابل توجهی نیاز دارد و تامین آن از عهده شهرداری خارج است.»

    پانا



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *