شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 10030
  • بازآفرینی؛ دمیدن روحی تازه به بافت های فرسوده اطراف حرم مطهر/ هسته مرکزی قم جانی دوباره می گیرد
    بازآفرینی

    ۳۷ درصد از مساحت کردستان در حوزه بازآفرینی شهری قرار دارد

    محمدصدیق ثابتی امروز(یکم تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۵۰ درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم برخوردار از استانداردهای زندگی شهری ساکن اند که باید برای آن چاره ای اندیشید.

    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی در این مناطق، با نگاه ویژه ۴۹ پروژه را با اعتباری بالغ بر۱۱۰میلیارد تومان در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، کامیاران و بانه تعریف کرده است و از سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه ها شروع شده، تعدادی به بهره برداری رسیده و بقیه پروژه ها  نیز باسرعت مناسب در حال انجام است.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به وضعیت نامناسب نواحی منفصل شهری در سنندج، کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی و معبر گذرگاهی را از اهم مشکلات مردم این مناطق برشمرد.

    به گفته ثابتی، اداره کل راه وشهرسازی کردستان، احداث خیابان گاز، خیابان حاج فیضه و کل و ساخت دو واحد مدرسه ۶ کلاسه و ۹ کلاسه، همچنین مرکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی در محله نایسر و احداث خیابان استاد هیمن در محله حسن آباد سنندج را در دستور کار دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتی، مدرسه شش کلاسه و مدرسه ۹ کلاسه با پیشرفت۸۵ درصدی را از دیگر خدمات راه و شهرسازی در نایسر ذکر کرد و از احداث یک مجموعه چند منظوره خدماتی، ورزشی و فرهنگی (مرکز محله ) با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در نایسر خبر داد.

    وی احداث خیابان ۸۵۰ متری ماموستا هیمن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ناحیه منفصل شهری سنندج را از دستاوردهای طرح بازآفرینی شهری دانست و گفت: با احیای منطقه آغه زمان و انبار غله متروکه، اقتصاد  راکد این محله ها زنده خواهد شد.

    ثابتی با اشاره به رتبه نخست کردستان در جذب اعتبارات بازآفرینی خاطر نشان کرد: ارتقای استانداردهای لازم برای زندگی، حفظ جان و مال شهروندان، آزادسازی معابر، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و سلامت شهروندان از اهم اهداف ومزایای اجرای طرحهای بازآفرینی شهری است.

    ایسناسنندج



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *