شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۱۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 10030
  • بازآفرینی؛ دمیدن روحی تازه به بافت های فرسوده اطراف حرم مطهر/ هسته مرکزی قم جانی دوباره می گیرد
    بازآفرینی

    ۳۷ درصد از مساحت کردستان در حوزه بازآفرینی شهری قرار دارد

    محمدصدیق ثابتی امروز(یکم تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۵۰ درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم برخوردار از استانداردهای زندگی شهری ساکن اند که باید برای آن چاره ای اندیشید.

    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی در این مناطق، با نگاه ویژه ۴۹ پروژه را با اعتباری بالغ بر۱۱۰میلیارد تومان در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، کامیاران و بانه تعریف کرده است و از سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه ها شروع شده، تعدادی به بهره برداری رسیده و بقیه پروژه ها  نیز باسرعت مناسب در حال انجام است.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به وضعیت نامناسب نواحی منفصل شهری در سنندج، کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی و معبر گذرگاهی را از اهم مشکلات مردم این مناطق برشمرد.

    به گفته ثابتی، اداره کل راه وشهرسازی کردستان، احداث خیابان گاز، خیابان حاج فیضه و کل و ساخت دو واحد مدرسه ۶ کلاسه و ۹ کلاسه، همچنین مرکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی در محله نایسر و احداث خیابان استاد هیمن در محله حسن آباد سنندج را در دستور کار دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتی، مدرسه شش کلاسه و مدرسه ۹ کلاسه با پیشرفت۸۵ درصدی را از دیگر خدمات راه و شهرسازی در نایسر ذکر کرد و از احداث یک مجموعه چند منظوره خدماتی، ورزشی و فرهنگی (مرکز محله ) با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در نایسر خبر داد.

    وی احداث خیابان ۸۵۰ متری ماموستا هیمن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ناحیه منفصل شهری سنندج را از دستاوردهای طرح بازآفرینی شهری دانست و گفت: با احیای منطقه آغه زمان و انبار غله متروکه، اقتصاد  راکد این محله ها زنده خواهد شد.

    ثابتی با اشاره به رتبه نخست کردستان در جذب اعتبارات بازآفرینی خاطر نشان کرد: ارتقای استانداردهای لازم برای زندگی، حفظ جان و مال شهروندان، آزادسازی معابر، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و سلامت شهروندان از اهم اهداف ومزایای اجرای طرحهای بازآفرینی شهری است.

    ایسناسنندج



    مطلب پیشنهادی

    حمل و نقل در سال 1401؛ از کاهش سهم حمل و نقل ریلی بار تا افزایش تلفات حوادث رانندگی

    حمل و نقل در سال ۱۴۰۱؛ از کاهش سهم حمل و نقل ریلی بار تا افزایش تلفات حوادث رانندگی

    کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *