پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 10185
  • همه مقصرند جز سیاستگذار
    همه مقصرند جز سیاستگذار

    آیا بورس راهکار برون رفت از بحران مسکن است؟

    قدرت اله ابک مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: تمام زمین‌های دولتی مازاد، که در اختیار ادارات است نیاز تعریف نمی‌شود کمک حال ما در طرح اقدام ملی است.

    او افزود: طرح اقدام ملی در گروه‌های ساخت و ساز، واگذاری زمین ۹۹ ساله، فروش اقساطی در سه سال، که باعث کنترل قیمت بازار می‌شود و اثر بخش خواهد بود.

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: قیمت مسکن از مصالح ساختمانی، هزینه پروانه ساخت، هزینه‌های نظام مهندسی، و عوارض همگی در افزایش قیمت مسکن تاثیر گزار بوده است.

    بک بیان کرد: اقدامات راه و شهر سازی در این خصوص شروع شده و ادامه دارد به این صورت که سرمایه‌های سرگردان مردم در بورس تعریف می‌شود و مردم سرمایه‌های مازاد خود را در بورس مسکن انجام می‌دهند و بخش دوم نیاز حقیقی مردم است که با توجه به تمهیدات دولتی امیدواریم با این روش ،کنترل قیمت‌ها شکل بگیرد.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *