پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۵۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 11365
  • معماری ایرانی ـ اسلامی در پروژه ها مدنظر باشد
    معماری ایرانی ـ اسلامی در پروژه ها مدنظر باشد

    معماری ایرانی ـ اسلامی در پروژه ها مدنظر باشد

    حبیب‌الله طاهرخانی،  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید عصر دیروز، ٢۴ آبان در آیین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید صدرا خواستار توجه به معماری فاخر ایرانی ـ اسلامی در تمام پروژه‌ها شد و گفت:‌ معماری یکی از عناصر هویت بخش تمام دوره‌ها بوده و امروز هم باید در کنار توجه به حوزه زیرساخت، معماری فاخر ایرانی ـ اسلامی در تمام پروژه‌ها مد نظر قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه یکی از نیازها و مطالبات مهم ساکنین شهر صدرا موضوع دسترسی حمل و نقل است، گفت: در همین راستا تلاش شده تا با ایجاد مسیرهای دسترسی جدید به شهر شیراز به این مطالبات پاسخ داده شود.

    طاهرخانی با تصریح اینکه در بخش حمل و نقل عمومی نیز برنامه ریزی‌هایی شکل گرفته که نیازمند همراهی استانداری و نیروی انتظامی است، افزود: وجه دیگر مطالبات مردمی در شهر صدرا دسترسی به امکانات فرهنگی و اجتماعی است و از آنجا که هویت یابی و شکل‌گیری هویت اجتماعی بدون توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی محقق نمی‌شود، لذا توجه به این مباحث در دستور کار شهرهای جدید قرار گرفته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به پروژه‌هایی که امروز در شهر صدرا کلنگ زنی شد یا به بهره برداری رسیدند، گفت: رویکرد تمام این پروژه‌ها فرهنگی و اجتماعی و مذهبی است و مهم‌ترین مولفه مشترک آن را توجه به معماری فاخر در اجرای طرح است.

    طاهرخانی تأکید کرد: معماری به عنوان یکی از عناصر هویت بخش در تمام دوره‌ها مطرح بوده و امروز در دوران جمهوری اسلامی باید در کنار توجه به حوزه زیرساخت‌ها و گسترش خدمات، توجه به فضاهای معماری فاخر که سال‌ها مغفول مانده است مورد توجه قرار گیرد.

    وی یادآور شد: طراحی مصلی شهر صدرا در عین حفظ اصول در کنار برخورداری از مختصات ایرانی اسلامی، عناصر مربوط به معماری عصر حاضر را نیز در درون خود دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تصریح کرد: به جای تکرار معماری باید به دنبال ایجاد طرح‌های نو در معماری باشیم.

    طاهرخانی ضمن اظهار خرسندی از حضور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهر صدرا گفت: باید یک پروژه مسکونی فاخر نیز در شهر صدرا ساخته شود که امید می‌رود با همکاری شرکت مسکن جنوب و عمران شهر جدید صدرا این مهم محقق شود.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *