دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 16307
  • رونق مسکن سازی در بافت های فرسوده تهران
    ضرورت بومی سازی بسته‌های تشویقی برای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری

    ضرورت بومی سازی بسته‌های تشویقی برای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری

    محمد رضا حسین نژاد  گفت :امیدواریم با بومی کردن بسته‌های تشویقی وزارت راه و شهرسازی تحرک و توانمند سازی این مناطق را هم در محور‌های اجتماعی و امنیتی و هم بافت شهری شاهد باشیم.

    او  بر اهتمام جدی معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه‌های متولی اجرایی در حوزه بازآفرینی تاکید کرد و گفت: اشتغال، امنیت و اصلاح کالبد از موضوعات مهم در بافت‌های فرسوده است که تنها با اعتبارات مرکزی حل آن امکانپذیر نیست و این کمک‌ها فقط چاشنی کار است.

    حسین نژاد گفت : برای مداخله حداقلی و استفاده از فضا‌های خدماتی در این محلات کم برخوردار، ضروریست تا تمام شهرداران و فرمانداران شناسایی این محلات را سریع‌تر انجام دهند تا مطالعات لازم برای این مناطق هدف انجام شود.

    او گفت : دغدغه‌ها و اهداف حوزه بازآفرینی شهری استان با کمک وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های قیر رایگان، اعتبارات و مطالعات سریع‌تر پیش برود.

    محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از رویکرد‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم است.

    آیینی  گفت :  درصدد محرومیت زدایی این مناطق هستیم، اما به دلیل حجم محرومیت بالا در این نقاط در توان شهرداری‌ها و راه و شهرسازی نیست بلکه نیازمند همراهی و مشارکت مردم این مناطق هستیم.

    او گفت: پیگیری موضوعات معیشت، بهداشت، اشتغال و کالبد جزو وظایف ستاد ملی بازآفرینی کشور و به تبع شهرستان‌ها است.

    آیینی گفت :   سهم هر دستگاه بر مبنای شاخص محرومیت‌ها باید تعیین شود. وی خاطر نشان کرد: ۳۸۵ پروژه نیمه تمام در حوزه بازآفرینی شهری داریم لذا ستاد‌های استانی این پروژه‌ها را مورد پیگیری قرار دهند، زیرا مورد رصد و ارزیابی ستاد ملی قرار خواهند گرفت.



    مطلب پیشنهادی

    مترو پیش‌شرط توسعه پایدار در کلان‌شهرها

    مترو پیش‌شرط توسعه پایدار در کلان‌شهرها

    گسترش روزافزون جمعیت کلان‌شهرها و موضوعاتی نظیر ناهنجاری‌های بصری و زیست‌محیطی، ترافیک و آلودگی هوا، مدیریت شهری را در این مسیر قرار می‌دهد که راهکارهای کارآمدی نظیر «توسعه پایدار» را اتخاذ کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *