یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۴۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 16307
  • رونق مسکن سازی در بافت های فرسوده تهران
    ضرورت بومی سازی بسته‌های تشویقی برای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری

    ضرورت بومی سازی بسته‌های تشویقی برای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری

    محمد رضا حسین نژاد  گفت :امیدواریم با بومی کردن بسته‌های تشویقی وزارت راه و شهرسازی تحرک و توانمند سازی این مناطق را هم در محور‌های اجتماعی و امنیتی و هم بافت شهری شاهد باشیم.

    او  بر اهتمام جدی معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه‌های متولی اجرایی در حوزه بازآفرینی تاکید کرد و گفت: اشتغال، امنیت و اصلاح کالبد از موضوعات مهم در بافت‌های فرسوده است که تنها با اعتبارات مرکزی حل آن امکانپذیر نیست و این کمک‌ها فقط چاشنی کار است.

    حسین نژاد گفت : برای مداخله حداقلی و استفاده از فضا‌های خدماتی در این محلات کم برخوردار، ضروریست تا تمام شهرداران و فرمانداران شناسایی این محلات را سریع‌تر انجام دهند تا مطالعات لازم برای این مناطق هدف انجام شود.

    او گفت : دغدغه‌ها و اهداف حوزه بازآفرینی شهری استان با کمک وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های قیر رایگان، اعتبارات و مطالعات سریع‌تر پیش برود.

    محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از رویکرد‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم است.

    آیینی  گفت :  درصدد محرومیت زدایی این مناطق هستیم، اما به دلیل حجم محرومیت بالا در این نقاط در توان شهرداری‌ها و راه و شهرسازی نیست بلکه نیازمند همراهی و مشارکت مردم این مناطق هستیم.

    او گفت: پیگیری موضوعات معیشت، بهداشت، اشتغال و کالبد جزو وظایف ستاد ملی بازآفرینی کشور و به تبع شهرستان‌ها است.

    آیینی گفت :   سهم هر دستگاه بر مبنای شاخص محرومیت‌ها باید تعیین شود. وی خاطر نشان کرد: ۳۸۵ پروژه نیمه تمام در حوزه بازآفرینی شهری داریم لذا ستاد‌های استانی این پروژه‌ها را مورد پیگیری قرار دهند، زیرا مورد رصد و ارزیابی ستاد ملی قرار خواهند گرفت.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *