یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۳۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 19378
  • تفکیک زباله به مقررات صدور پایان کار برای ساختمان‌ها ‌افزوده شود/ کاهش توزیع کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه های شهروند و میادین تره بار

    تفکیک زباله به مقررات صدور پایان کار برای ساختمان‌ها ‌افزوده شود/ کاهش توزیع کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه های شهروند و میادین تره بار

    سوده نجفی در نشست کمیته کاهش مصرف پلاستیک با شرکت های دانش بنیان گفت: آنچه در موضوع کاهش مصرف پلاستیک در شهر تهران اهمیت دارد این است که مسئله کاهش مصرف پلاستیک در مدیریت شهری قائم به فرد نباشد و با ریل گذاری مناسب این موضوع در آینده نیز از سوی مدیریت شهری در دوره های آتی پیگیری شود.

    نماینده شورای شهر تهران در کمیته برنامه‌ریزی و نظارت موضوع بند «الف» مصوبه تغییر الگوی مصرف کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی در شهرداری تهران با تاکید بر تفکیک زباله در آپارتمان ها گفت: شهرداری تهران باید در مقررات صدور پایان کار برای ساختمان‌ها ‌ موضوع تفکیک زباله را نیز مدنظر قرار دهند.

    نجفی گفت: به صفر رساندن کاهش مصرف پلاستیک در شهر تهران موضوعی زمانبر است و نمی‌توان در بازه زمانی کوتاه به آن دست یافت. اگر مدیریت شهری بتواند بر اساس مصوبات این کمیته در مراکز تحت پوشش خود فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار میزان مصرف پلاستیک را ۱۰ درصد کاهش دهد اقدام مثبت است و همین میزان کاهش سبب ترویج استفاده نکردن از پلاستیک می شود.

    رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران به نقش دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه پرداخت و گفت: دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در زمینه کاهش مصرف پلاستیک همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند. فرهنگ‌سازی باید در سنین پایین صورت گیرد که در این زمینه نیازمند مشارکت آموزش و پرورش هستیم.

    پیش از این مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اجرای آزمایشی طرح «صندوق سبز» از نیمه دوم سال خبر داده بود. بر اساس این طرح،   در هر پهنه (شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز ) یک فروشگاه شهروند و میدان میوه و تره بار انتخاب می‌شود و در آن توزیع کیسه‌های پلاستیکی کاهش پیدا خواهد کرد. طرح‌های مشابهی از اردیبهشت امسال در میادین میوه و تره‌بار تهران به اجرا در آمده است.

    خبرگزاری شهر


    مطلب پیشنهادی

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    مقامات وزارت راه و شهرسازی گزارش «رهگیری، شناسایی و اقدام» در فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *