دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۴۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 19635
  • پنجمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران برگزار می‌شود

    پنجمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران برگزار می‌شود

    معاونت میراث‌فرهنگی با مشارکت پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و نهادهای آموزشی، علمی و پژوهشی کشور، کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران را برگزار می‌کند.

    این کنگره در بیستمین سالگرد زلزله بم با محوریت «شناخت معیارها، ارزش‌ها و شاخص های معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی» با هدف دستیابی به چیستی، چرایی و چگونگی این معماری و زمینه‌سازی برای تداوم و استمرار ارزش‌ها و شاخص‌های آن در زندگی معاصر برگزار می‌شود.

    زمینه‌سازی و دستیابی به هم‌افزایی ملی و تبیین مسئولیت‌های مرتبط برای تداوم‌بخشی به مصادیق ارزشمند معماری و شهرسازی از اهداف عالی پنجمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران است.

    در این ارتباط طی احکامی از سوی علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، فاطمه داوری به دبیری علمی کنگره و فریدون فعالی به سمت دبیر اجرایی و هماهنگی کنگره معرفی شدند.



    مطلب پیشنهادی

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    تغییرات اقلیمی شدید منجر به وقوع سیل‌های ویرانگر در شهرها شده است و نحوه سنگ‌فرش خیابان‌ها که مانع نفوذ آب به داخل زمین می شود نیز در تشدید این موضوع بی‌تاثیر نیست. طی چند سال گذشته استفاده از بتن نفوذپذیر به‌عنوان راه‌حلی برای مقابله با این چالش و نجات شهرها مطرح شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *