شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 2295
  • خطر جدی فرونشست در مسیر راه‌ آهن تهران - مشهد
    ریل گذاری خط آهن همدان- سنندج با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد

    همدان بارانداز و محور تردد ریلی غرب کشور به پایتخت می شود

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به احداث راه‌آهن تهران – همدان و همدان- سنندج، در آینده نزدیک همدان به عنوان بارانداز و محور تردد اصلی ریلی غرب کشور به پایتخت متصل می شود.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،”خیرالله خادمی”  در بازدید از روند اجرای طرح های زیر ساختی همدان بر آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن فامنین تاکید کرد و افزود: هفته گذشته مناقصه پیمانکار این ایستگاه و ایستگاه غرق آباد با شرکت بیش از ۵۰ پیمانکار انجام شد و پس از اتمام تشریفات مناقصه، پیمانکار نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی طی دو هفته آینده اقدام می کند.

    وی با بیان اینکه استان همدان با ۹ استان همجوار خود فاصله ای حدود سه ساعت دارد، ادامه داد: این موضوع می‌تواند در راستای توسعه و اعتلای اقتصادی استان همدان نقش فزاینده‌ای داشته باشد.

     

    وی با اشاره به اینکه در گذشته سالانه ۲۴۵ کیلومتر ریل گذاری انجام می شده ، بیان کرد: در حال حاضر سالانه ۵۱۹ کیلومتر ریل گذاری انجام می شود و این قابل قیاس با دوره های قبل نیست.

    خادمی یادآور شد: کاری که سال گذشته در همدان انجام شده در هیچ جا صورت نگرفته با توجه به جانمایی ایستگاه که دور از شهر بوده و وسعت زیاد ایستگاه احتیاج به تصمیم گیری خاص در رابطه با ادامه این مسیر داشتیم .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این بازدید ضمن خیر مقدم و تشکر از دکتر خادمی به دلیل پیگیری های مجدانه عنوان کرد: همدان با وجود اینکه راه آهن را در ۱۴۰ کیلومتر خود داشت  و از استان همجوار خود عقب بود هم اکنون توانسته ۱۵ هزار بلیط به فروش برساند و این نشان دهنده تلاش و همت مسئولین استانی است.

    مهندس فرهاد فرزانه بیان کرد: در رابطه با ۴ کیلومتر آخر این مسیر جهت جانمایی ایستگاه درون شهری باید دقت بیستری صورت بگیرد تا بعدها دچار مشکل نشویم.

    گفتنی است خط آهن همدان-تهران به طول ۲۶۷ کیلومتری یکی از طرح های مهم کشور است که پس از سالها توقف عملیات اجرایی، در دولت تدبیر و امید محقق شد.



    مطلب پیشنهادی

    برای خرید خانه کلنگی در مناطق مختلف تهران چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول

    برای خرید خانه کلنگی در مناطق مختلف تهران چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول

    در شوش، ملکی کلنگی با ۴۰۰ مترمربع زیربنا، ۱۴۰ میلیارد تومان و درکه، خانه‌ای کلنگی با ۱۰۶۶ مترمربع زیربنا، ۸۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. در تهرانپارس نیز ملکی کلنگی با ۲۰۰۰ مترمربع زیربنا ۱۸۰ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *