دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۰۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 6532
  • چاره تهران مدیریت خودگردان منطقه‌ای است
    چاره تهران مدیریت خودگردان منطقه‌ای است

    چاره تهران مدیریت خودگردان منطقه‌ای است

    برزن نیوز: رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ شهرداری تهران با اشاره به افتتاح ۹ پروژه شهری گفت: پروژه اول مربوط به پروژه MRS (مرکز تخصصی بازیافت پسماند) بود که با یک نگاه مدیریت جدید برای بازیافت به بهره‌برداری رسید تا در کنار جمع‌آوری پسماند و بازیافت آن بتوانیم کار آموزش شهروندان را انجام دهیم.
    شهردار منطقه ۲ شهرداری تهران گفت: در کنار آن سامانه‌ای را طراحی کردیم تا کلیه خدمات شهری به صورت مانیتورینگ کنترل شود، زیرا این اقدام موجب کاهش هزینه و زمان ارائه خدمات می‌شود.
    کشت پور با اشاره به رونمایی از برنامه دیده‌بان شهری گفت: این برنامه به شکلی خود کنترلی محیط را انجام می‌دهد و شهرداری منطقه با طراحی و بکارگیری آن به نوعی خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
    او با اشاره به افتتاح پارک حشرات و خزندگان غول پیکر گفت: پارک حشرات و خزندگان غول پیکر با زمینه علمی، فرهنگی و تفریحی با هزینه‌ای بالغ بر ۷ و نیم میلیون تومان احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
    کشت پور با اشاره به افتتاح پروژه دوچرخه‌های اشتراکی در منطقه ستارخان تصریح کرد: همچنین توانستیم پل مکانیزه تعدادی از خیابان‌های شهر را افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
    شهردار منطقه ۲ شهرداری تهران در توضیح ویژگی‌های بوستان پدر گفت: بوستان پدر تنها در مدت ۳ ماه با تعامل دستگاه‌هایی مانند بنیاد مستضعفان احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
    کشت پور در توضیح هزینه‌کرد پروژه‌های افتتاح شده منطقه ۲ تصریح کرد: در مجموع برای پروژه‌های افتتاح شده به غیر از بوستان پدر، بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و زمین بوستان پدر توافقی است.
    او با بیان اینکه چاره‌ای جز این نداریم که شهر تهران را از محل درآمدهای پایدار اداره کنیم، افزود: در جمع ادعا کردم می‌توانم منطقه ۲ را از طریق درآمد‌های پایدار آن اداره کنم.
    شهردار منطقه ۲ شهرداری تهران با اشاره به درآمد‌های این منطقه گفت: مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه اداره منطقه ۲ و هزینه نگهداشت سالیانه آن بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر ما منابعی را می‌توانیم تعریف کنیم تا از طریق آن‌ها بتوانیم منطقه را به صورت خودگردان اداره کنیم.
    کشت پور گفت: پارک‌ها و فضای سبز ما می‌توانند به صورت خود گردان مدیریت شوند و هزینه‌های آن‌ها از طریق اجاره غرفه‌ها تأمین شود.
    وی با اشاره به پسماند گفت: مردمان کشورهای جهان اول و توسعه یافته در قبال ارائه پسماندهای ارزشمند مانند شیشه و بطری، پول دریافت می‌کنند و ما می‌توانیم مانند بسیاری از این کشورها در حوزه پسماند عمل کنیم.
    شهردار منطقه ۲ شهرداری تهران با اشاره به رونمایی از دستگاه خود دریافت شیشه و بطری در فروشگاه شهروند گفت: امروز توانستیم یکی از این دستگاه‌ها را در فروشگاه شهروند شعبه بهنود رونمایی کنیم تا شهروندان با ارائه بطری، شیشه و قوطی‌های نوشابه به صورت تشویقی در طرح جمع‌آوری زباله‌های ارزشمند شرکت کنند و امیدواریم بتوانیم تعداد دستگاه‌ها را در منطقه ۲ به ۵۰ دستگاه افزایش دهیم.
    آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری و بوستان پدر امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.
    باشگاه خبرنگاران جوان


    مطلب پیشنهادی

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    تغییرات اقلیمی شدید منجر به وقوع سیل‌های ویرانگر در شهرها شده است و نحوه سنگ‌فرش خیابان‌ها که مانع نفوذ آب به داخل زمین می شود نیز در تشدید این موضوع بی‌تاثیر نیست. طی چند سال گذشته استفاده از بتن نفوذپذیر به‌عنوان راه‌حلی برای مقابله با این چالش و نجات شهرها مطرح شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *