جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۴۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 8921
  • توسعه کشور از مسیر حمل و نقل ریلی می گذرد
    بهره برداری از راه آهن سنندج _ همدان

    بهره برداری از راه آهن سنندج _ همدان

    محمد صدیق ثابتی اگفت پروژه راه آهـن همدان – سنندج به طول ۱۵۰.۳ کیلومتر، بعنوان بخشی از راه آهن تهران-همدان-سنندج، مراکز استان‌های همدان و کردستان را بهم مرتبط می‌کند.
    ثابتی گفت: این ایستگاه از ایستگاه همدان منشعب و ضمن عبور از شهر‌های بهار، لاله جین، صالح آباد، قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج منتهی می‌شود.
    وی افزود: پروژه زیرسازی همدان _سنندج به سه قطعه اجرایی تقسیم شده، قطعه اول از همدان شروع و تا ۶۴.۵ کیلومتر ادامه دارد و درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۶۸ درصد است.
    ثابتی گفت: این قطعه یک ایستگاه مسافری و یک ایستگاه ترافیکی دارد.
    ثابتی افزود: قطعه دوم ۵۶.۲ کیلومتر است و زیرسازی آن ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در این قطعه نیز یک ایستگاه مسافری و دو ایستگاه باری دارد.
    وی گفت: قطعه سوم نیز ۳۰.۶ کیلومتر است و زیرسازی آن به پایان رسیده و در این قطعه یک ایستگاه مسافری و یک ایستگاه تشکیلاتی وجود دارد.
    ثابتی افزود: برای این پروژه امسال ۳۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
    سالار زارع مدیر پروژه راه آهن همدان- سنندج نیز گفت: عملیات اجرایی زیرسازی در کل مسیر فعال است و مناقصه ساختمان ایستگاه‌های راه آهن دهگلان و سنندج برگزار و پیمانکار شروع به کار کرده است.
    زارع افزود: مناقصه ریل گذاری در حال انجام است و بعد ریل گذاری مسیر راه آهن همدان –سنندج آغاز می‌شود.
    وی گفت: ایستگاه راه آهن سنندج _ همدان در کیلومت ۵۲۵+۴۱۵ محور تهران-همدان-سنندج واقع شده است.
    زارع افزود: مساحت زمین ایستگاه ۵۱ هکتارف متراژ کلی ساختمان‌ها ۱۴ هزار و ۷۴۲ متر مربع و مساحت ساختمان اصلی ایستگاه ۴ هزار متر مربع است که در دو طبقه احداث می‌شود.
    زارع، اتصال مرکز استان به شبکه ریلی، اشتغالزایی و کمک به توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی استان، کاهش سوانح رانندگی و مصرف سوخت و کاهش آلودگی محیط زیست را از مهم‌ترین اهداف و مزایای این پروژه عنوان کرد.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *