جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۲۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 8921
  • توسعه کشور از مسیر حمل و نقل ریلی می گذرد
    بهره برداری از راه آهن سنندج _ همدان

    بهره برداری از راه آهن سنندج _ همدان

    محمد صدیق ثابتی اگفت پروژه راه آهـن همدان – سنندج به طول ۱۵۰.۳ کیلومتر، بعنوان بخشی از راه آهن تهران-همدان-سنندج، مراکز استان‌های همدان و کردستان را بهم مرتبط می‌کند.
    ثابتی گفت: این ایستگاه از ایستگاه همدان منشعب و ضمن عبور از شهر‌های بهار، لاله جین، صالح آباد، قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج منتهی می‌شود.
    وی افزود: پروژه زیرسازی همدان _سنندج به سه قطعه اجرایی تقسیم شده، قطعه اول از همدان شروع و تا ۶۴.۵ کیلومتر ادامه دارد و درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۶۸ درصد است.
    ثابتی گفت: این قطعه یک ایستگاه مسافری و یک ایستگاه ترافیکی دارد.
    ثابتی افزود: قطعه دوم ۵۶.۲ کیلومتر است و زیرسازی آن ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در این قطعه نیز یک ایستگاه مسافری و دو ایستگاه باری دارد.
    وی گفت: قطعه سوم نیز ۳۰.۶ کیلومتر است و زیرسازی آن به پایان رسیده و در این قطعه یک ایستگاه مسافری و یک ایستگاه تشکیلاتی وجود دارد.
    ثابتی افزود: برای این پروژه امسال ۳۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
    سالار زارع مدیر پروژه راه آهن همدان- سنندج نیز گفت: عملیات اجرایی زیرسازی در کل مسیر فعال است و مناقصه ساختمان ایستگاه‌های راه آهن دهگلان و سنندج برگزار و پیمانکار شروع به کار کرده است.
    زارع افزود: مناقصه ریل گذاری در حال انجام است و بعد ریل گذاری مسیر راه آهن همدان –سنندج آغاز می‌شود.
    وی گفت: ایستگاه راه آهن سنندج _ همدان در کیلومت ۵۲۵+۴۱۵ محور تهران-همدان-سنندج واقع شده است.
    زارع افزود: مساحت زمین ایستگاه ۵۱ هکتارف متراژ کلی ساختمان‌ها ۱۴ هزار و ۷۴۲ متر مربع و مساحت ساختمان اصلی ایستگاه ۴ هزار متر مربع است که در دو طبقه احداث می‌شود.
    زارع، اتصال مرکز استان به شبکه ریلی، اشتغالزایی و کمک به توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی استان، کاهش سوانح رانندگی و مصرف سوخت و کاهش آلودگی محیط زیست را از مهم‌ترین اهداف و مزایای این پروژه عنوان کرد.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *