شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 8021
  • انتخابات مجلس پيش رو و دانش مديريت شهري/ نامزدهاِِِي استان البرز چه مي گويند؟
    انتخابات مجلس پیش رو و دانش مدیریت شهری/ نامزدهاِِِی استان البرز چه می گویند؟

    انتخابات مجلس پیش رو و دانش مدیریت شهری/ نامزدهاِِِی استان البرز چه می گویند؟

    مجلس عصاره ملت و جایگاه قانون گذاری، که مردان بزرگی همچون مدرس و مصدق را در خود تجربه کرده است امروز بار دیگر برای کسب صندلی­های بهارستان رقابتی آغاز شده است که امیدواریم در پاییز نا امیدی­ها بار دیگر روزنه­ ای باشد برای تغییرات

    بر اساس آنچه در اصول ۶۲ تا ۷۷ قانون اساسی درباره مجلس و وظایف نگاشته شده است می­باید کاندیدهایی وارد مجلس شوند که مسلط به قوانین، طرح­ها و لوایح و منافع عام مردم باشد و با توجه به نرخ بالای شهرنشینی ایران نمایندگانی باید مجلس راه پیدا کنند که علاوه بر منافع عام نگرش به روز و کارآمدی در باره نظام شهری و برنامه­ریزی داشته باشند. آنچه امروز شهرها و سکونتگاه­های ما از آن رنج میبرند قوانین ناقص و ضوابط مخرب است و راه اصلاح این وضعیت از مجلس عبور میکند.

    به گزارش خبرنگار میدانی برزن نیوز در فرمانداری کرج،  در چند روزی که از ثبت نام نامزذه ­های استان البرز و حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد، فردیس گذشت نشان داده که نخبگان پا به میدان این رقابت نگذاشته و انانی که تا این لحظه ورود کرده­ اند حتی از کوچکترین ادبیات توسعه­ ای بیخبر هستند مثلا بعنوان نمونه در مصاحبه ای که با اقای مرتضی ایرانمنش به عنوان کاندیدای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شرکت کرده اند حتی از طرح های مطرح شده در مجلس نظیر طرح اصلاح ساختار درامد شهرداری ها اطلاعی نداشته و برنامه خاصی برای بهبود مدیریت شهری استان و حوزه انتخابیه ندارند و برای کاهش تخلفات ساخت و سازها در استان البرز و همچنین اصلاح کمیسیون ماده صد شهرداری ها که باعث افزایش تخلفات شده پیشنهادی ندارند یا خانم آرزو حنیفه که هیچ شناختی به تعداد نمایندگان مجلس ندارند و از مشکلات استان البرز و شهرهای اطراف استان هیچگونه اطلاعاتی نداشت.

    همچنین از شهریار سندانی مدرس و دکترای ریاضی که برای ثبت نام نمایندگی مجلس کرج مراجعه کرده بود پرسیدیم؛ با توجه به اینکه بیش از %۹۲ جمعیت استان شهرنشین هستند چه برنامه­ ای برای مدیریت شهری استان و حوزه انتخابیه دارید؟  در پاسخ گفتند اولین کار مسیر تهران کرج همیشه ترافیک سنگین دارد اصلاح شود. سندانی در پاسخ این پرسش خبرنگار برزن نیوز که: طرح اصلاح ساختار درآمدی شهرداری در مجلس مطرح شده،آیا شما برنامه­ا ی و نظری درباره درآمد شهرداری ها دارید؟ گفت؛ بله کلا باید اصلا ح شود از مالیات ها به نفع شهرداری باید برداشته شود.

    خانم نساجی وکیل پایه یک­ دادگستری که نامزد انتخابات مجلس این دوره در حوزه کرج شده نیز به سوالات خبرنگار برزن نیوز اینگونه پاسخ داد،با توجه به اینکه بیش از %۹۲ جمعیت استان شهرنشین هستند چه برنامه­ ای برای مدیریت شهری استان و حوزه انتخابیه دارید؟

    من از ۱۸، ۱۹سالگی قبل از اینکه وکیل پایه ۱ دادگستری بشم، توی محاکم کار میکردم(کارمند دادگاه بودم)، سوابق اجرایی داشتم بعد ازاون تصمیم گرفتم وکیل بشم در مسیر احقاق حق و اصول دادرسی عادلانه قدم بردارم، اما در این مدت که کار میکردم به قول معروف کارهای پرونده ها را انجام میدادیم طبق فرمایش مقام معظم رهبری که در تلویزیون تاکید میکردن در رابطه با کسب و کار، کارآفرینی، اشتغال خیلی ایشان تاکید داشتند نسبت به این قضیه بنده تصمیم گرفتم که در رابطه با کسب و کارم مطالعه­ ای داشته باشم، برای همین رشته MBA  و رشته DBA که درابطه با مدیریت عالی کسب وکار،در زمینه حقوق تجارت بین­ الملل خوندم تحقیق کردم بررسی کردم و در رابطه با کارآفرینی و کسب وکار مدرک این کارو گرفتم، الان در رابطه با کارافرینی و کسب وکار اگر به امید پروردگار قسمت شد ، که خیلی هم خوب! اگر این کار انجام بشه دوست دارم در رابطه با کسب دررابطه با کار  کارآفرینی برای مردم کرج کاری را انجام بدم، چون شکوفایی جامعه زمانی هستش که مردم اون جامعه کسب وکار داشته باشن،شغلی داشته باشن که پیشرفت کنن،وقتی شغلی در جامعه باشه مردم خوشحالن، آرامش نسبی در جامعه به وجود میاد. الان هم جامعه خیلی خوب و توانمندی داریم با مدیریتی که مقام معظم رهبری روی این کار دارند، با مدیریتی که قوای سه گانه کنار هم دارند،الحمدا… ازحوادثی که برای ما دارند به وجود می­آورند،خداروشکر خیلی محکم و قاطعانه داریم میگذریم، جامعه هم شکوفاتر از قبل می­ شود.

    طرح اصلاح ساختار درآمدی شهرداری در مجلس مطرح شده،آیا شما برنامه­ای و نظری درباره درآمد شهرداری ها دارید؟

    نظراتی دارم، اما احساس میکنم باید کمی سنجیده­ تر نسبت به این مقوله صحبت کنم ولی دارم.

    با توجه به سخنان معاون سیاسی استاندار استان البرز باید متخصصینی که توانایی و شایستگی و اطلاعات کافی در حوزه شهری و میان رشته ای را دارند و ازپس مسئولیت های مجلس که قانونگذاری و نظارت بر اجرای این قانون ها میباشد استفاده کرد ولی در استان البرز متاسفانه طی ادوار گذشته انتخابات کمی و کاستی هایی همیشه بوده انتخاب نادرست از سوی مردم موجب بهره وری پایین،کاهش ظرفیت های توسعه در استان،افزایش شکاف طبقاتی در حوزه اقتصاد و فرهنگی و اجتماعی،بی اعتمادی به حاکمیت و نارضایتی شده است.

    امید است رفتارهای انتخاباتی نامطلوب نظیر قومیت گرایی،عدم توجه به تخصص،عدم توجه به سطح سواد و تحصیلات،عدم توجه به تعهد کاندید،وعده های انتخاباتی غیر واقعی،هزینه تبلیغاتی .کاندیدا،سطح سواد ناکافی مردم،قانون گریزی،فساد اقتصادی و سیاسی کاندیدا،رای فروشی،رای سفید،عدم شناخت کافی از کاندیدا،عدم تحقیق در مورد کاندیدا،نداشتن حس تعلق و تعهد به سرنوشت شهر به حداقل برسد و مردم عزیز استان البرز با انتخاب شخص توانمند و مسلط به حوزه شهری که سواد،اطلاعات و تحصیلات مرتبط با انرا داشته باشد آینده درخشانی را برای استان رقم بزنند.

     



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *