سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۲۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 12254
  • بررسی و تحلیل مشکلات بافت فرسوده در پویش محله امن
    سکونت ۳۷ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده

    مبلغ وام نوسازی بافت فرسوده افزایش یافت

    به گزارش برزن نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در خصوص احتمال افزایش سقف تسهیلات در بافت فرسوده برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در قالب طرح اقدام ملی مسکن، گفت: یکی از تقاضاهای شرکت بازآفرینی شهری این بود که سقف تسهیلات در بافت فرسوده با توجه به افزایش قیمت‌ها، افزایش یابد تا به این ترتیب امکان اجرای طرح اقدام ملی مسکن مهیا شود.

    معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: در نظر است تا سقف تسهیلات در بافت‌فرسوده با کم کردن تعداد افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند، افزایش یابد تا به به این ترتیب در عدد نهایی اعتبار تخصیصی، تغییری برای مشکل تأمین اعتبار، ایجاد نشود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از انجام مکاتباتی در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه خبر داد و تصریح کرد: چنانچه سازمان برنامه و بودجه موافقت کند، افزایش سقف تسهیلات در بافت فرسوده، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

    محمودزاده یادآور شد: هم‌اکنون تسهیلاتی که پرداخت می‌شود به ازای هر واحد حدود ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی با کارمزد صفر است که این مبلغ با منابع بانک مسکن ترکیب و به وام ۱۰۰ میلیون تومانی تبدیل می‌شود. ۵۰ میلیون تومان از این منابع با بازپرداخت ۹ درصدی و ۵۰ میلیون دیگر نیز با بازپرداخت ۱۸ درصدی از متقاضیان مسکن در بافت فرسوده اخذ می‌شود.

    وی گفت: تلاش ما این است که مبلغ اولیه که از محل صندوق توسعه ملی است برای هر واحد افزایش یابد تا عدد نهایی به حداقل ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یابد. با این‌کار درصدد هستیم، ترغیب بیشتری برای مالکان بافت‌های فرسوده ایجاد شود تا ساخت‌وسازهای بیشتری برای احیا و اصلاح بافت، مهیا شود.



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *