جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۳۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 15759
  • پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع
    پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع

    پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به درخواست «بوری کریم‌اف» رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع برای ملاقت با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، جلسه ملاقات مذکور امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    در این جلسه تبادل ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف در حوزه حمل و نقل و ترانزیت مورد تأکید قرار گرفت.

    علاوه بر این با توجه به پیشنهاد کریم‌اف مبنی بر مشارکت شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های راهسازی کشورهای مشترک المنافع، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های فنی و مهندسی کشورمان علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه غرب، پیشنهاد کرد کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه شرکت‌های فنی و مهندسی با تضمین منافع دو طرف تشکیل شود.

    همچنین شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این ملاقات ضمن اشاره به جایگاه ویژه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب، آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای مشترک‌المنافع برای دسترسی آنها به دریای آزاد، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند اعلام کرد.

    گفتنی است؛ پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ سازمان کشورهای مشترک‌المنافع موسوم به CIS متشکل از ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قزقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شد.

    توسعه مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای عضو گروه مذکور جزء اولویت‌های کشور بوده و همکاری‌های فی‌مابین در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت با این کشورها به‌ویژه بعد از تحولات ژئوپولیتیک اخیر، به‌منظور منافع مشترک از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *